Polski oddział Agfa Graphics podsumowuje rok 2014
9 sty 2015 14:44

Miniony rok był dla polskiego oddziału Agfa Graphics bardzo udany i obfitujący w ważne wydarzenia. „Minione dwanaście miesięcy przyniosło nam wiele satysfakcji z uzyskanych osiągnięć – potwierdza Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Dotyczy to zarówno wyników sprzedaży na obu strategicznych dla nas rynkach – cyfrowego prepressu i przemysłowego druku inkjetowego – jak i wydarzeń stymulujących nasz rozwój. Jednym z nich był wybór Warszawy jako miejsca, gdzie powstaje europejskie centrum obsługi klienta Agfa Graphics. Docelowo będzie ono zatrudniać 60-70 osób, a cały proces związany z jego stworzeniem zakończy się w 2. połowie 2015 roku. Fakt, że ESSC (European Shared Service Center) znajduje się w Polsce, jest dla nas ważny z wielu względów, także w kontekście postrzegania naszego rynku i tutejszego oddziału. Z dużą satysfakcją możemy stwierdzić, że przeniesienie obsługi klientów z różnych krajów Europy do Warszawy w żaden sposób nie obniżyło jej jakości czy sprawności”. Rok 2014 okazał się bardzo dobry w kontekście wyników polskiego oddziału Agfa Graphics. Jego przychody w porównaniu z ub.r. wzrosły o 10 proc., na co wpłynęły zarówno liczne instalacje wielkoformatowych systemów drukujących z serii Anapurna i Jeti, jak i wyższy niż w 2013 r. wolumen sprzedaży płyt offsetowych. „Nasze założenia w tym zakresie przekroczyliśmy już w listopadzie i cieszymy się, że utrzymaliśmy, a nawet wzmocniliśmy naszą pozycję na rynku płyt CtP. Na uwagę zasługuje również wdrożenie wielkoformatowego systemu CtP, który w jednej z drukarń zastąpił konkurencyjne rozwiązanie. Budżet został zrealizowany z nawiązką także w obszarze ploterów UV. Rok 2014 przyniósł kilkanaście zrealizowanych wdrożeń urządzeń z serii Anapurna i Jeti. Co istotne, część z nich trafiła do klientów, którzy decydowali się na kolejne urządzenie produkcji Agfa Graphics. To dla nas powód do olbrzymiej satysfakcji, gdyż świadczy o wysokim zaufaniu zarówno do samych maszyn, jak i do nas jako ich dostawcy” – mówi Michał Śliz. W obszarze oprogramowania na rynku pojawiła się kolejna wersja pakietu Apogee Suite 9.0 z systemem workflow Apogee Prepress. Inna ważna nowość software’owa to portal Apogee StoreFront 2.1, pozwalający na aktywną współpracę drukarni z jej klientami. Z myślą o odbiorcach z rynku wydawniczego Agfa Graphics wprowadziła nową wersję aplikacji Eversify 4.0, umożliwiającą tworzenie publikacji z myślą o różnych urządzeniach mobilnych, a od niedawna – także stacjonarnych. Pod koniec roku w ofercie firmy pojawiła się kolejna proekologiczna, termoczuła płyta offsetowa – Azura TE. Z myślą o firmach z segmentu gazetowego i wydawniczego Agfa Graphics wprowadziła do sprzedaży naświetlarkę Advantage N TR HS o wydajności 350 płyt/h oraz urządzenie czyszcząco-gumujące Attiro, pozwalające na obróbkę płyt bezchemicznych przy znaczącym zredukowaniu: częstotliwości konserwacji urządzenia, używanego roztworu oraz ilości generowanych odpadów. Portfolio Agfa Graphics w obszarze wielkoformatowych systemów CtP, dedykowanych rynkowi wysokonakładowych drukarń pracujących w formacie B0, wzbogaciło się w ub.r. o model Avalon N16-80XT. Rok 2014 przyniósł też firmie szereg premierowych rozwiązań w zakresie przemysłowego drukowania inkjetowego. Poza kolejną wersją oprogramowania workflow Asanti 2.0, wprowadziła ona do sprzedaży kilka nowych ploterów bazujących na technice inkjet UV. W ofercie Agfa Graphics pojawiły się plotery Jeti Titan S (speed) i HS (high speed), wyposażone w funkcję nanoszenia primera w trybie inline. Z kolei rodzina urządzeń Anapurna wzbogaciła się w ub.r. o modele Anapurna M2050i i Anapurna M3200i RTR. W minionym roku Agfa Graphics po raz pierwszy wzięła udział w targach RemaDays Warsaw i była też aktywna w wydarzeniach o charakterze konferencyjnym. Z myślą o polskich użytkownikach systemów Apogee i Asanti w Warszawie odbyła się jubileuszowa 15. konferencja im poświęcona. Przedstawiciele polskiego oddziału firmy byli także obecni na zagranicznych imprezach branżowych, odwiedzanych przez klientów firmy, m.in. na targach Fespa Digital w Monachium, gdzie firma zaprezentowała kilka premierowych rozwiązań z obszaru przemysłowego inkjetu UV. Nie zabrakło jej też na innych znaczących wydarzeniach branżowych: pierwszej edycji targów InPrint w Hanowerze, World Publishing Expo w Amsterdamie czy też wystawie SGIA w Las Vegas. Podczas tej ostatniej ploter Jeti Titan HS uzyskał tytuł „Produktu roku 2014”. Z kolei stworzone przez firmę atramenty o niskim poziomie migracji (LM) zdobyły główną nagrodę w konkursie „essenscia Innovation Award 2014” oraz nagrody Jeti Titan HS (najlepszy ploter hybrydowy w cenie powyżej 200 tys. euro), Altamira Pack LM (najlepszy proekologiczny atrament) i Asanti (najlepszy system workflow) podczas targów Fespa Digital. Warto również odnotować 2 nagrody Golden Ink, amerykańskiego magazynu „Printing Impressions”, przyznane specjalnej „wideokarcie” promującej obchodzącą w ub.r. 10-lecie istnienia płytę Azura oraz kalendarzowi VIP, jaki firma dorocznie przygotowuje z myślą o swoich klientach i partnerach biznesowych. „Nasze założenia na nowy rok to przede wszystkim dalsza, aktywna sprzedaż na obu strategicznych rynkach oraz kontynuacja działań związanych z rozbudową ESSC. Dotyczy to zarówno dalszej rekrutacji osób w nim pracujących, jak i przejmowania kolejnych krajów w zakresie obsługi klientów” – mówi Michał Śliz. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics