Sappi Europe uzupełnia ofertę tektur FBB o atelier
2 kwi 2015 13:18

Firma Sappi Speciality Papers ogłosiła wprowadzenie do swojej oferty produktu atelier – nowej koncepcji tektury do produkcji pudełek składanych (FBB), który uzupełni produkty oferowane przez firmę Sappi w zakresie szerokości i głębokości powlekanych tektur z włókien pierwotnych na rynku opakowań. atelier – hybrydowy produkt FBB o specyfikacjach wykraczających poza aktualne standardy rynkowe – jest dostępny w gramaturach od 220 do 350 gsm i jest wytwarzany w zakładzie produkcyjnym firmy w Maastricht. atelier jest wielowarstwową tekturą produkowaną na maszynie papierniczej z jednym sitem – jest to proces produkcyjny nieosiągalny obecnie dla innych producentów z branży papierniczej. „Wprowadzenie tego produktu do oferty firmy Sappi jest częścią jej stałej strategii zwiększania produkcji specjalistycznych produktów w odpowiedzi na rosnący popyt na rynku.” – wyjaśnia Thomas Kratochwill, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu. „Dziesięć lat temu weszliśmy na rynek produktów tekturowych i naszym celem było zrewolucjonizowanie go poprzez wprowadzenie rodziny produktów z tektury litej białej (SBB) Sappi Algro Design, której sprzedaż nadal rośnie w tempie dwucyfrowym – twierdzi Lars Scheidweiler, kierownik grupy produktów opakowań sztywnych firmy Sappi Europe. – Teraz powtórzymy to osiągnięcie z produktem atelier. Nowy produkt FBB firmy Sappi łączy nasze flagowe, śnieżnobiałe wykończenie ze sztywnością i wytrzymałością wymaganą od produktów DBB, zapewniając doskonałą funkcjonalność przy wszelkich możliwych operacjach druku, przetwarzania, wykańczania lub postprodukcji tektury. Jesteśmy bardzo podekscytowani, udostępniając ten nowy, hybrydowy produkt FBB naszym europejskim klientom. Aby odpowiednio przedstawić produkt atelier właścicielom marek, przetwórcom, zakładom wykańczającym, agencjom projektowym oraz mediom, firma Sappi Europe zaprojektowała i wydała wzornik tematyczny: „Doskonałość i funkcjonalność w jednym”. „Chcieliśmy przygotować coś całkowicie wyjątkowego, co wzbudzi emocje i przywoła innowacyjność opracowania produktu atelier, a także podkreśli nowe możliwości oferowane przez ten produkt na rynku opakowań – dodaje Scheidweiler. – Jako motyw przewodni wybraliśmy projekt, w ramach którego na każdej stronie powstaje naprawdę unikatowy obraz, podobnie jak w przypadku płatków śniegu, które w naturze są niepowtarzalne. Każda strona wzornika przedstawia inny obraz z zastosowanymi różnymi technikami wykończenia, aby wizualnie zademonstrować ogrom możliwości jakie zapewnia ten nowy produkt na rynku FBB. Przed opracowaniem produktu atelier firma Sappi Europe przeprowadziła obszerne badania rynku, identyfikując najbardziej popularne produkty FBB czołowych dostawców europejskich. „Naszym minimalnym założeniem było dorównanie im pod względem właściwości fizycznych, w tym sztywności, objętości i wytrzymałości, przy jednoczesnym zapewnieniu lepszych właściwości wizualnych niż obecnie dostępne na rynku. Jednocześnie chcieliśmy zapewnić konkretną i unikatową charakterystykę produktów FBB, która wyróżniłaby nas na rynku” – wyjaśnia Scheidweiler. Dzięki 99 proc. jasności na stronie wierzchniej produkt atelier znacznie przewyższa standardy jasności obecne na rynku, gdzie najwyższa wartość osiągana w branży obecnie wynosi ok. 92 proc. Na stronie wierzchniej produkt atelier zapewnia współczynnik jasności 98 proc., co jest odpowiedzią na rosnący popyt na możliwość druku po obu stronach tektury i zapewnia dodatkowe możliwości komunikacji. „Nowy produkt nazwaliśmy atelier w celu odróżnienia od linii produktów Algro Design oraz aby oddać połączenie pomysłowości i kunsztu wykonania, które obrazuje ten nowy, fascynujący produkt – dodaje Lars Scheidweiler. – Poza tym nasz zakład w Maastricht zapewnia nam centralną lokalizację produkcyjną, dzięki której możemy szybko dostarczyć produkty w dowolne miejsce w Europie. Szybka dostawa w połączeniu z przełomowymi właściwościami fizycznymi i wizualnymi zdecydowanie stawiają produkt atelier na pozycji, która umożliwi szybkie zdobycie wysokiego udziału w rynku o bardzo wysokiej konkurencyjności.” Opracowano na podstawie inforacji firmy Europe