Internetowa sprzedaż za granicą z systemem Mnumi
9 kwi 2015 10:06

Firma Mnumi poinformowała o wprowadzeniu nowych, zaawansowanych funkcjonalności w swoim sztandarowym produkcie – systemie Mnumi - do zarządzania drukarnią. Wielowalutowość i wielojęzyczność, dodane do tego narzędzia w ostatnim czasie, są odpowiedzią na zapotrzebowanie drukarń, które chcą rozwijać sprzedaż swoich usług przez internet w różnych krajach i w różnej walucie. To narzędzia upraszczające procedury z tym związane. Po raz pierwszy zostały zaprezentowane podczas targów Publishing&Media Expo w Londynie i Sign&Digital w Birmingham, gdzie firma Mnumi prezentowała niedawno swoją pełną ofertę. „Przyglądając się uważnie rynkowi usług poligraficznych w naszym kraju już od jakiegoś czasu wyraźnie widzimy, że drukarnie z Polski coraz śmielej korzystają z systemów ułatwiających im sprzedaż usług i produktów poprzez internet – mówi Piotr Pakier, współwłaściciel firmy Mnumi, producenta oprogramowania o tej samej nazwie. - Sprzedaż ta odbywa się nie tylko pomiędzy różnymi podmiotami z Polski, ale coraz częściej po usługi rodzimych drukarń sięgają także zleceniodawcy z zagranicy. Warto podkreślić, że również polskie zakłady poligraficzne - sprzedając swoje produkty i usługi - coraz częściej wychodzą poza granicę naszego kraju. Aby ułatwić procedury z tym związane, wprowadziliśmy w ostatnim czasie w systemie Mnumi nowe funkcjonalności – wielojęzyczność i wielowalutowość ”. Obecnie – dzięki wprowadzonym zmianom w systemie Mnumi – drukarnia korzystająca z tego rozwiązania może mieć kilka swoich sklepów internetowych i każdy z nich może być prowadzony w innym, dowolnie wybranym języku. Jeśli chce ona zaistnieć na rynku niemieckim, w tym właśnie języku będzie prowadzony sklep internetowy ukierunkowany na klienta z Niemiec. Analogicznie będzie z innymi krajami i językami. „To bardzo istotna funkcjonalność, ponieważ umożliwia drukarniom rozwinięcie sprzedaży poza granicami naszego kraju niemal w sposób automatyczny – mówi Piotr Pakier. - Jeden panel naszego systemu może obsługiwać teraz wiele sklepów internetowych w różnych językach, a także różne (dowolnie wybrane przez użytkowników) waluty. Te natomiast można modyfikować w systemie według kursu Narodowego Banku Polskiego z wybranego dnia. To zdecydowanie upraszcza procedury związane z e-sprzedażą i czyni tego rodzaju handel nie tylko bardziej przyjaznym, ale również bezpieczniejszym”. Ciekawa jest również – jak podaje Mnumi – nowa funkcjonalność systemu związana z fakturowaniem zakupów. Na fakturze może bowiem pojawić się nie tylko dowolna waluta (dodatkowo możliwa jest tu również jej konwersja), ale również sam dokument może być utworzony w dowolnym języku. „Zmiany, o których mowa, są wprowadzane nie tylko z myślą o klientach z Polski. Nasza ekspansja na rynki zagraniczne jest coraz większa – mamy tu coraz większe grono klientów – dlatego strategia sprzedaży Mnumi musiała uwzględniać tego rodzaju modyfikacje. Spotkały się one z dużym zainteresowaniem odwiedzających nas gości podczas targów Publishing&Media Expo w Londynie i Sign&Digital w Birmingham, gdzie były po raz pierwszy prezentowane. Również w kraju okazało się, że wiele drukarń potrzebowało takiego właśnie narzędzia, które ułatwiłoby im rozwój sprzedaży poza granicami Polski, a automatyczne funkcje zmiany języka czy walut zdecydowanie to upraszczają. Po raz kolejny odpowiedzieliśmy na potrzeby rynkowe i oferujemy obecnie nowe funkcjonalności, aby w jeszcze większym stopniu uczynić nasz system przyjaznym użytkownikowi, a korzystającym z niego drukarniom zapewnić rozwój w różnych kierunkach”. Opracowano na podstawie informacji firmy Mnumi