Glassing – zaawansowane technologie zadruku i obróbki szkła
21 kwi 2015 10:04

Ostatnio oferta firmy Mediapress z Andrychowa została wzbogacona o aplikacje wykonywane na szkle, m.in. panele szklane kuchenne oraz łazienkowe, nowoczesne obrazy szklane, meble, drzwi, a także zabudowy. Oferowane pod specjalnie w tym celu stworzoną marką Glassing, bazują na zaawansowanych technologiach bezpośredniego zadrukowywania i dalszej obróbki szkła, m.in. zgrzewania go w niedawno zakupionym, specjalistycznym piecu do laminacji. Standardowym produktem są panele szklane, przy których wykorzystywane są druk solwentowy i laminacja. Jednak firma stawia przede wszystkim na ofertę – jak zapewnia jej właściciel Janusz Góralczyk – innowacyjną, unikalną, a przy tym atrakcyjną cenowo: „Bazując na dotychczasowych doświadczeniach stworzyliśmy markę Glassing+, w ramach której oferowane są panele szklane zadrukowywane bezpośrednio w technice inkjet UV, a następnie poddawane laminacji folią UV. Innym unikalnym produktem jest świetlny panel szklany GL12 – wykonany ze szkła oraz tworzyw sztucznych o łącznej grubości 12 mm, dający efekt równomiernego świecenia na całej powierzchni. Poza tym nasze portfolio obejmuje m.in.: szkło kolorowe lakierowane, zabudowy ścian i drzwi szklane dekoracyjne, meble z wykorzystaniem paneli szklanych, np. szafy czy stoły oraz inne elementy, gdzie może znaleźć zastosowanie ten surowiec”. Jak dodaje Janusz Góralczyk, jako agencja reklamowa obsługująca rynek poligraficzno-reklamowy firma Mediapress od dłuższego czasu przymierzała się do wzbogacenia swojej oferty o specjalistyczne, nietypowe zastosowania: „Po szczegółowej analizie rynku i jego potrzeb uznaliśmy, że szkło i jego obróbka to bardzo przyszłościowy temat o olbrzymim potencjalne. Wówczas zapadła decyzja o stworzeniu marki Glassing, którą obecnie promujemy”. Znacznie poszerza się także grono odbiorców aplikacji realizowanych przez Mediapress. „Z uwagi na charakterystykę produktu finalnego, współpracujemy przede wszystkim z firmami z Małopolski i ze Śląska – mówi Janusz Góralczyk. – Są to liczne w tym regionie Polski przedsiębiorstwa produkujące meble, zakłady szklarskie, salony prezentujące różne rozwiązania dekoracyjne. Baza naszych odbiorców – także z innych regionów kraju i zagranicy – systematycznie rośnie (...)”. Obecnie, po kilkunastu miesiącach od wprowadzenia do portfolio firmy produktów bazujących na szkle, realizacje te stanowią znaczną część jej sprzedaży. Janusz Góralczyk przewiduje, że udział ten będzie systematycznie się zwiększał, wraz z rosnącą popularnością aplikacji z wykorzystaniem szkła. Opracowano na podstawie informacji firmy Mediapress