Mohawk i Arjowiggins Creative Papers ogłaszają zawarcie sojuszu strategicznego
13 maj 2015 15:46

Z dniem 12 maja br. firmy Mohawk - jeden z największych w Ameryce Północnej prywatny producent cienkich papierów, kopert i podłoży specjalistycznych dla druku komercyjnego i cyfrowego oraz Arjowiggins Creative Papers - jeden z wiodących na świecie producentów papierów ozdobnych i technicznych z zakładami produkcyjnymi w Europie i Azji ogłosiły zawarcie ekskluzywnego partnerskiego sojuszu strategicznego. Dzięki tej ekskluzywnej umowie i wymianie wiedzy między firmami, Mohawk i Arjowiggins Creative Papers mają dzielić najlepsze w swojej klasie możliwości produkcyjne, zakłady, technologie oraz zasoby sprzedażowe i marketingowe. Sojusz jest precedensowy w przemyśle papierniczym, zwłaszcza dla dwóch marek, które wcześniej działały jako firmy konkurencyjne. Firmy łączy podejście do podstawowych zagadnień związanych z dziedzictwem, innowacjami, doskonałością operacyjną i rzemiosłem, zaś w produkcji koncentrujące się na bezpieczeństwie, zaangażowaniu w sprawy środowiskowe i związane z odpowiedzialnością społeczną. Zgodnie z warunkami umowy, Mohawk będzie miał wyłączne prawo do wytwarzania produktów dla luksusowych opakowań od Arjowiggins Creative Papers: Delos i Butterfly, jak również nabywa prawa do licencji, sprzedaży i dystrybucji tych oraz innych wybranych produktów tej serii w Ameryce Północnej. Z kolei firma Arjowiggins Creative Papers będzie miała wyłączne prawo do produkcji wytwarzanego w technologii iTone papieru Mohawk Superfine, jak również prawa do jego licencji, sprzedaży i dystrybucji za pośrednictwem wybranych sklepów. Na mocy porozumienia firmy Arjowiggins i Mohawk zobowiązały się do produkcji cienkiego papieru dbając o zachowanie zasad związanych z doskonałością i dziedzictwem, a także biorąc pod uwagę kulturę innowacji. Dzielenie się najwyższej klasy praktykami produkcyjnymi i technologiami pozwoli każdej z firm na ekspansję na nowe rynki z najbardziej zróżnicowaną ofertą cienkiego papieru na świecie. Mohawk i Arjowiggins pragną również wspólnie kontynuować procesy produkcyjne oparte na głębokim zaangażowaniu w kwestie środowiskowe i społeczne; jak zapewniają, dzięki przełomowemu sojuszowi strategicznemu to zobowiązanie zostanie jeszcze dodatkowo wzmocnione. Na podstawie informacji firmy Arjowiggins Creative Papers opracowała AP