Agfa Graphics wprowadza na rynek Apogee/Asanti StoreFront 3.0
23 lip 2015 15:40

Firma Agfa Graphics poinformowała o wprowadzeniu na rynek nowej wersji działającego „w chmurze” oprogramowania web-to-print do tworzenia sklepów internetowych – StoreFront 3.0. Jest ono oferowane w dwóch wariantach, skierowanych do firm z kluczowych dla niej rynków: druku akcydensowego (Apogee StoreFront) oraz wielkoformatowego druku cyfrowego (Asanti StoreFront). Apogee/Asanti StoreFront 3.0 oferuje przedsiębiorstwom świadczącym usługi poligraficzne szereg nowości, wspierając je w skuteczniejszej promocji swojej oferty oraz docieraniu na nowe rynki. Mówi Andy Grant, szef działu oprogramowania w firmie Agfa Graphics: „Obecnie największym użytkownikiem oprogramowania StoreFront jest firma posiadająca 51 sklepów internetowych, skierowanych do odbiorców z różnych branż. Miesięcznie generują one ponad milion odsłon stron z różnymi produktami poligraficznymi. Liczba ta najlepiej oddaje potencjał rynku web-to-print”. Z oprogramowania StoreFront korzystają firmy z całego świata. Szczególnie aktywne w zakresie promowania usług poligraficznych w środowisku B2B i w trybie online są przedsiębiorstwa ze Szwajcarii oraz ze Skandynawii. „Nowa wersja StoreFront 3.0 doskonale nadaje się do tworzenia sklepów internetowych, przeznaczonych do obsługi klientów z branży motoryzacyjnej – przekonuje René M. Jørgensen z duńskiej firmy Kailow. – Sklep, jaki stworzyliśmy z myślą o nich, uwzględnia około 250 produktów w ponad 20 kategoriach: począwszy od broszur i newsletterów, skończywszy na obszernym banku zdjęć i materiałów wideo. Możliwość umieszczenia powiązanych ze sobą dokumentów w ramach podkategorii znacznie ułatwia poruszanie się po sklepie dealerom samochodowym. Z kolei nowe, animowane banery, jakie pojawiły się w najnowszej jego wersji, z pewnością okażą się pomocne dla działów marketingu przy promowaniu broszur bądź wideoklipów”. Warto bowiem podkreślić, że jedną z nowych funkcji StoreFront 3.0 jest właśnie zastosowanie animowanych banerów rotacyjnych oraz dopasowanie stopki poszczególnych podstron do wymogów konkretnego klienta. Dostarczanie informacji kupującym oraz promowanie poszczególnych produktów i usług oznacza z kolei możliwość zoptymalizowania sklepu pod kątem działań sprzedażowych i marketingowych. Proces tworzenia działających w technologii HTML5 banerów jest bardzo prosty. Co więcej, są one dostosowane do urządzeń przenośnych. Stopkę można wykorzystać do wprowadzenia dodatkowych danych kontaktowych bądź też informacji o warunkach dostawy i płatności. „Od chwili powstania, kolejne wersje StoreFront oferują coraz większą automatyzację działań i procesów – kontynuuje Andy Grant. – Jego ścisła integracja z systemami workflow Apogee i Asanti to olbrzymia zaleta całego rozwiązania, pozwalająca drukarniom na znaczące oszczędności czasowe, choćby z uwagi na automatyczne przetwarzanie nowych zamówień. W nowej wersji StoreFront 3.0 staraliśmy się bardziej skoncentrować na biznesowych aspektach technologii web-to-print. Wszystko po to, by umożliwić jego użytkownikom tworzenie rozbudowanych, bardziej wydajnych sklepów, działających na większych rynkach, pozwalających na tworzenie dokumentów elektronicznych i ich cyfrową dystrybucję oraz obsługujących różne metody płatności i fakturowania w trybie online. Współpracujący z firmą Kailow klient z branży motoryzacyjnej to znakomity przykład tego, w jaki sposób StoreFront umożliwia drukarni akcydensowej bądź wielkoformatowej zaoferowanie swoim odbiorcom usług online o wysokiej wartości dodanej”. StoreFront 3.0 pozwala na zaokrąglanie cen poszczególnych produktów – zarówno jednostkowych jak też w odniesieniu do całego zamówienia. Z myślą o firmach obsługujących klientów z różnych części świata usprawniono też kontrolę dotyczącą obowiązujących w poszczególnych krajach przepisów o podatku VAT. W przypadku krajów, gdzie pobierana jest prowizja od transakcji dokonywanych kartą kredytową, odpowiednia kwota może zostać dodana do całkowitej wartości zamówienia. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics