Nowy wymiar zarządzania drukiem
5 sie 2015 10:51

Według badań Quocirca trzy najważniejsze obszary, których rozwój wpłynie na wydajność usług zarządzania drukiem, to rozwiązania chmurowe, odpowiednia kontrola kosztów oraz integracja systemu z urządzeniami mobilnymi. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na integrację środowiska druku z całą infrastrukturą IT. Prezentacja najnowszych systemów Xerox to przykład, jak wiele obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa wspierają usługi zarządzania drukiem. Odpowiednie ich wdrożenie pozwala wykorzystać całą skalę możliwości, jakie oferują, m.in. możliwość zarządzania dokumentami z każdego zakątka na świecie. Głównym celem rozwiązań MPS (ang. Managed Print Services) jest pomoc użytkownikom w lepszym zarządzaniu kluczowymi procesami biznesowymi. „Środowisko druku ulega dynamicznym przekształceniom. Zmieniające się standardy pracy, oczekiwania konsumentów oraz rozwój nowoczesnych technologii sprawiają, że firmy stają przed trudnym zadaniem odpowiedniego zarządzania informacją. Obecnie coraz więcej danych przekazywanych jest nie tylko na papierze, ale również w formie wirtualnej. Systemy zarządzania drukiem obsługują już kluczowe obszary biznesu naszych klientów, dlatego zapewnienie ich odpowiedniej efektywności, jak również wydajności powinno być jednym z priorytetów w strategiach biznesowych przedsiębiorców w najbliższych latach” – mówi Maciej Nuckowski, dyrektor Działu Usług w Xerox Polska. Odpowiednie wdrożenie systemów zarządzania drukiem pozwala na optymalizację i automatyzację wielu obszarów rozwoju przedsiębiorstw, które operują w kluczowych obszarach dla gospodarki takich jak służba zdrowia czy sektor finansowy. Xerox, dzięki współpracy z firmą Hyland, pomoże klientom podnieść efektywność codziennej pracy, upraszczając kluczowe dla nich procesy, m.in. wdrożenie nowych klientów, procesowanie wniosków kredytowych, otwieranie kont bankowych czy rejestrację pacjentów. System pomoże również działom HR w procesie wdrożenia nowych pracowników poprzez automatyzację i optymalizację obiegu dokumentów. Szczególnie istotnym kierunkiem zmian jest wprowadzenie wydajnych systemów dla służby zdrowia. Z globalnych badań IDC Research wynika, że do 2018 roku z ponad 65 proc. placówek medycznych będzie można skontaktować się poprzez urządzenia mobilne, a więcej niż 70 proc. takich miejsc będzie dysponowało aplikacjami do monitoringu stanu swoich pacjentów. Trend ten, powszechny na całym świecie, dotyczy również Polski. Już pod koniec lipca ma nastąpić pierwszy etap wdrożenia podsystemów, które funkcjonują w ramach platformy P1 – systemu odgrywającego kluczową rolę w projekcie informatyzacji polskiej służby zdrowia. Właśnie dlatego Xerox wprowadza na świecie rozwiązanie Health Records Information Management. System pomoże szpitalom zwiększyć produktywność działań oraz umożliwi lekarzom sprawowanie bardziej kompleksowej opieki nad pacjentem - aplikacja pozwoli uzyskać dostęp do wszystkich dokumentów medycznych chorego. Rozwiązania operujące w ramach Xerox Digital Alternatives są już dostępne również w ramach chmury Xerox. Nowy system analityczny znacząco przyspiesza migrację dokumentów do wersji cyfrowych. Ponadto aplikacja Xerox DocuShare pozwoli zabezpieczyć cały proces zarządzania i przemieszczania się treści do i z urządzeń stacjonarnych oraz przenośnych. Jest to możliwe dzięki nowym aplikacjom mobilnym: Xerox Print Service Plug-in, Mobile Access App oraz Mobile Link App. Opracowano na podstawie informacji firmy Xerox