REKLAMA360 na polskim rynku reklamy
18 sie 2015 09:48

O 2,8 proc., czyli 102,8 mln zł netto w pierwszym półroczu 2015 roku wzrósł rynek reklamy w Polsce wobec analogicznego okresu w roku ubiegłym. Największe wzrosty wydatków zanotowały sektory handlu, farmaceutyczny oraz FMCG. Najszybciej rosła reklama online, bo o 9,2 proc. - przychody reklamowe netto wzrosły o ponad 72,5 mln zł. Najsilniejszym impulsem wzrostu było zwiększenie puli wydatków na reklamę wideo online oraz na reklamę mobilną. Łącznie 11 sektorów powiększyło wydatki na reklamę w internecie. Budżety większe o 7,7 proc. posiadało radio, które rozwija się w tempie nie wolniejszym od sektora digital. Telewizja natomiast wygenerowała wzrosty na poziomie 3,3 proc. Sytuację na polskim rynku reklamy w pierwszym półroczu podsumowuje prognoza Piotra Piętki, prezesa Starcom Mediavest Group - firmy wykonującej badanie, który jako czynnik mający wpływ na reklamę w Polsce wymienia gospodarkę krajową i globalną. W kraju motorem napędzającym wzrosty są m.in. inwestycje publiczne i poprawa bilansu handlowego. Wzrost PKB powyżej 3 proc. powinien zachować wielkość rynku reklamy na stabilnym poziomie, a w bieżącym roku prognozuje się wzrost na poziomie 3,3-3,4 proc. Okazją do dalszych podsumowań rynku reklamy w Polsce będą targi REKLAMA360, które odbędą się w dniach 29.09-1.10.br. Tegoroczna edycja oferuje wystawcom i zwiedzającym rozmowy w ramach 5 stref tematycznych: Gift Zone, Technology Zone, Innovation Zone, Events Zone, Tasting& Fashion Zone, a system rejestracji uczestników gwarantuje spotkanie wyłącznie w biznesowym gronie. Więcej informacji na temat Targów REKLAMA360 na stronie: www.reklama360.eu Opracowano na podstawie informacji MTP