Pokolenie Z wkracza na rynek pracy
7 wrz 2015 15:15

Po raz pierwszy w historii w miejscu pracy spotkają się aż cztery różne generacje: Baby Boomers – czyli pokolenie wyżu demograficznego, pokolenie X, pokolenie Milenium oraz Z. Zarządzanie tak zróżnicowaną grupą będzie stanowiło ogromne wyzwanie. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonych na zlecenie Ricoh badań. Według 52 proc. zatrudnionych pracodawcy nie potrafią sprostać oczekiwaniom wielopokoleniowej kadry pracowniczej. Jednocześnie zróżnicowany pokoleniowo zespół jest uznawany przez większość respondentów (88 proc.) za atut firmy. Jakie są największe wyzwania, z którymi muszą zmierzyć się pracodawcy? 35 proc. badanych reprezentujących starsze generacje przyznało, że wejście pokolenia Z na rynek pracy będzie wiązało się z pewnymi zawirowaniami. Zdaniem 65 proc. respondentów każde z pokoleń reprezentuje inny styl pracy. Zmniejsza się również znaczenie komunikacji twarzą w twarz. Podczas gdy wśród Baby Boomers w taki sposób najchętniej kontaktuje się 77 proc., wśród pokolenia Z odsetek ten spada do 58 proc. Różnice można również zaobserwować na przykładzie oczekiwań wobec pracodawcy. Aż 73 proc. osób z pokolenia Z jest przekonanych, że przyszli pracodawcy dostosują się do ich potrzeb. Wśród pozostałych badanych z tym stwierdzeniem zgadzało się zaledwie 48 proc. „Pokolenie Z odmieni środowisko pracy, młodzi pracownicy znają możliwości nowych technologii i potrafią z nich korzystać. Dla firm odpowiednie wykorzystanie potencjału, który drzemie w wielopokoleniowym zespole, będzie musiało wiązać się z inwestycją w nowoczesne narzędzia – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. - Aby osiągnąć sukces, musimy być elastyczni – wtłaczanie wszystkich do tych samych tradycyjnych ram nie pozwoli na efektywne wykorzystanie potencjału, który wnosi każde z pokoleń.” Więcej informacji: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl Opracowano na podstawie informacji firmy Ricoh