Agfa Graphics na World Publishing Expo 2015
17 wrz 2015 14:03

Wśród wystawców tegorocznych targów World Publishing Expo 2015, odbywających się w dniach 5-7 października w Hamburgu, tradycyjnie znajdzie się Agfa Graphics. Belgijska firma będzie na nich promowała stworzone przez siebie zaawansowane rozwiązania, przeznaczone na rynek wydawnictw prasowych – zarówno tradycyjnych, drukowanych, jak i elektronicznych, dopasowanych do różnych urządzeń przenośnych. W segmencie materiałów eksploatacyjnych najważniejszą targową premierą będzie zupełnie nowa, niezwykle wytrzymała – jak zapewnia producent – bezchemiczna płyta gazetowa N95-VCF. Przeznaczona do nakładów nieprzekraczających 300 tys. odbitek, może być używana m.in. z farbami UV, znacznie rozszerzając tradycyjną produkcję gazetową o aplikacje półakcydensowe czy specjalne, realizowane na tej samej maszynie drukującej. Jak podaje Agfa Graphics, już ponad 70 proc. jej klientów z sektora prasowego zdecydowało się na wdrożenie płyt bezchemicznych, stawiając na ich wydajność, jakość i proekologiczność. W przeciwieństwie do płyt konwencjonalnych nie wymagają one wywoływania, a jedynie finalnej obróbki w dedykowanym systemie, którego kolejna, szybsza wersja – Attiro VHS – również zadebiutuje na World Publishing Expo. Uzupełnieniem targowych prezentacji Agfa Graphics w zakresie produkcji drukowanych gazet będzie najnowszy model naświetlarki Advantage N TR VHS o prędkości do 400 płyt/h. W obszarze oprogramowania sterującego produkcją firma zaprezentuje udoskonalenia wprowadzone w jej sztandarowym rozwiązaniu – systemie Arkitex Production oraz w Arkitex Enhance – pakiecie zaawansowanych dodatków software’owych przeznaczonych do zastosowań gazetowych. Z myślą o publikacjach elektronicznych, także przeznaczonych na platformy mobilne (tablety czy smartfony), Agfa Graphics będzie promować kolejną wersję rozwiązania Eversify pozwalającego wydawcom na automatyczne dostosowywanie treści wydań drukowanych do urządzeń przenośnych. Dostawca podkreśla, że jedną z największych zalet Eversify jest fakt, iż bazuje ono na technologii cloud computing, eliminującej konieczność inwestowania we własny sprzęt i infrastrukturę. Mówi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny za rynek gazetowy w polskim oddziale Agfa Graphics: „Branża prasowa, także w Polsce, jest poddawana nieustannym zmianom – w przypadku naszego kraju mamy do czynienia z ciągłą konsolidacją rynku. Choćby z tego względu funkcjonujące na nim znaczące firmy, ale też małe i średnie wydawnictwa muszą dostosowywać swoją ofertę i realizowane procesy do realiów rynkowych. Mamy nadzieję, że stale wprowadzane do naszej oferty rozwiązania – zarówno z myślą o klasycznej produkcji drukowanej, jak i zdobywających coraz większą popularność wydawnictwach elektronicznych – wyjdą naprzeciw ich oczekiwaniom. Dlatego już dziś serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska, na którym będzie obecny także przedstawiciel polskiego oddziału Agfa Graphics”. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics