Agfa Graphics podsumowuje World Publishing Expo
15 paź 2015 13:16

Tegoroczne targi World Publishing Expo stały się dla firmy Agfa Graphics okazją do zaprezentowania licznych premier oraz udoskonaleń w jej rozwiązaniach, dedykowanych szeroko rozumianym branżom medialnej i prasowej. „Nasza oferta dla wydawców gazetowych i magazynowych ewoluuje wraz z przekształceniami na rynku medialnym oraz ze zmieniającymi się nawykami czytelniczymi – mówi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny za segment gazetowy w polskim oddziale Agfa Graphics. – Z tego też względu istotny jest dla nas rozwój oprogramowania Eversify, które umożliwia dostosowywanie treści gazet i innych publikacji do urządzeń przenośnych. Jednocześnie zaś rozwijamy rozwiązania skierowane do drukarń prasowych, umożliwiające wydajną, wysokojakościową produkcję gazet oraz – z wykorzystaniem tego samego parku sprzętowego i systemów workflow – produktów półakcydensowych. Dlatego też tegoroczne targi przyniosły szereg istotnych premier w naszej ofercie, m.in. nową płytę bezchemiczną”. Nowej generacji bezchemiczna płyta N95-VCF jest przeznaczona do naświetlania w gazetowych systemach CtP, wyposażonych w technologię lasera fioletowego. W porównaniu ze swoją poprzedniczką oferuje jeszcze wyższą odporność podczas użytkowania w maszynie drukującej, pozwalając na realizację znacznie większych nakładów, nawet do 300 tys. egz. Płyta jest kompatybilna z farbami UV. Wysoki poziom jej kontrastu zwiększa dokładność inspekcji oraz optycznej oceny płyty, redukując ryzyko popełnienia błędu przy zakładaniu właściwej formy drukowej na maszynę. Po wyczyszczeniu w dedykowanym urządzeniu powstaje gotowa forma drukowa – odporna na światło dzienne i na zadrapania. „Warto dodać, że wprowadzona przez nas na rynek w 2007 r. technologia gazetowych płyt bezchemicznych znajduje obecnie zastosowanie u ponad 70 proc. użytkowników naszych rozwiązań CtP działających na rynku prasowym – mówi Stefan Piotrowski. – W przypadku firm z Polski jej udział w produkcji realizowanej z udziałem systemów CtP marki Agfa Graphics wynosi 90 proc. Prawdziwym przełomem była płyta N94-VCF, która pojawiła się w sprzedaży przed 4 laty. Model N95-VCF to jej udoskonalony następca, który będzie przez nas sukcesywnie wdrażany po komercyjnej premierze, planowanej na I połowę przyszłego roku”. Jednocześnie z wprowadzeniem nowej płyty na rynku pojawiła się także kolejna wersja rozwiązania do jej obróbki – Attiro VHS, które było prezentowane na stoisku targowym Agfa Graphics. Ten zestaw – zdaniem producenta – gwarantuje optymalne parametry produkcyjne, uzyskiwane m.in. dzięki tzw. kaskadowej budowie urządzenia: minimalne zużycie roztworu gumującego przy maksymalnym efekcie końcowym oraz konieczność konserwacji dopiero po przejściu ok. 8 tys. m2 płyt. W porównaniu z wcześniejszym modelem system Attiro VHS oferuje większą prędkość, co czyni go kompatybilnym z najszybszymi naświetlarkami gazetowymi na rynku, obsługującymi do 400 płyt/h (np. Agfa Advantage N-TR VHS). Rozwiązanie to jest przeznaczone na rynek produkcji wysokonakładowej. Na targach w Hamburgu firma Agfa Graphics zaprezentowała dwie nowe opcje stworzone z myślą o urządzeniach z serii Advantage N-TR i Advantage N-DL. W przypadku modeli Advantage N-DL i N-TR (o wydajności do 300 płyt/h) nowa konfiguracja podajnika FlexTray pozwala na załadowanie do 1500 standardowych płyt w tym samym formacie. W naświetlarkach Advantage N-TR HS i VHS (o prędkościach – odpowiednio – 350 i 400 płyt/h) ten sam podajnik może zostać wzbogacony o dodatkowy, obsługujący 100 płyt standardowych bądź panoramicznych. Całkowita pojemność takiego rozwiązania wzrasta do 1600 płyt. Targi World Publishing Expo 2015 przyniosły także szereg nowych funkcji i udoskonaleń w sztandarowym produkcie Agfa Graphics z obszaru workflow sterującego produkcją gazetową – systemie Arkitex oraz nowych rozwiązań stworzonych z myślą o Eversify – rozwiązaniu przeznaczonym do tworzenia elektronicznych publikacji, dedykowanych na różne platformy przenośne i stacjonarne. Mają one zwiększyć funkcjonalność tego oprogramowania, zarówno z punktu widzenia wydawcy, jak i czytelnika. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics