Rozwiązania firmy Kodak dla branży wydawniczej na targach World Publishing Expo 2015
19 paź 2015 10:51

Kodak wykorzystał targi w Hamburgu zarówno do prezentacji zupełnie nowych produktów w swojej ofercie, jak i do poinformowania o sukcesach, będących udziałem znanych już rozwiązań. Z tej okazji dziennikarze branżowi z całego świata zostali zaproszeni na specjalne spotkanie prasowe. Wzięli w nim udział decydenci firmy Kodak – na czele z Jeffem Clarke, pełniącym funkcję CEO oraz klienci, z powodzeniem wykorzystujący jej rozwiązania z obszarów cyfrowego prepressu i druku inkjetowego. Przybyłych na stoisko przedstawicieli mediów powitał Philip Cullimore, prezes Enterprise Inkjet Systems Division w firmie Kodak. Ogólną prezentację, z naciskiem na działania podejmowane przez firmę z myślą o wydawnictwach i drukarniach prasowych, przedstawił Jeff Clarke. Rich Rindo – dyrektor generalny ds. marketingu światowego i aplikacji technicznych oraz wiceprezes Print Systems Division w firmie Kodak zaprezentował nowość w jej ofercie – płytę Libra VP, jak również znaną już płytę bezprocesową Sonora News. Na spotkaniu nie zabrakło użytkowników obu rozwiązań, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami z ich eksploatacji. Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja Carstena Wilkesmanna, członka zarządu ds. technicznych w niemieckiej firmie Deister und Weserzeitung. Przedstawił on przesłanki dla wdrożenia płyt Libra VP, które zastąpiły użytkowane wcześniej przez tę drukarnię płyty bezchemiczne oraz wymienił korzyści, wynikające z ich implementacji. O zaletach wynikających z zastosowania bezprocesowych płyt Kodak Sonora News opowiedziała z kolei Ronnie Moffat ze szkockiej drukarni Highland Web, będącej ich pierwszym użytkownikiem w Wielkiej Brytanii. W dalszej części spotkania Philip Cullimore dokonał krótkiej prezentacji KP Services (Jersey) Limited – spółki joint-venture stworzonej przez firmę Kodak i Guiton Group Limited - wydawcę dziennika „Jersey Evening Post”. Jej park sprzętowy bazuje na dwóch cyfrowych maszynach drukujących Kodak Prosper 6000P oraz towarzyszących im czterech liniach wykańczających Hunkeler. Plany przedsiębiorstwa zakładają drukowanie 35 tys. egzemplarzy gazet każdego dnia. Rozpocznie ona działalność w 2016 roku. Jak przekonywał obecny na spotkaniu Jack Knadijan – dyrektor zarządzający KP Services (Jersey) Limited, tego typu rozwiązanie to przyszłość branży gazetowej. Inny klient firmy Kodak, którego przedstawiciele byli obecni na stoisku targowym, to francuska firma Sogemedia. Zdecydowała się ona na zakup cyfrowej maszyny drukującej Kodak Prosper 6000C, dzięki której zawartość wydawanych przez nią regionalnych gazet ma być w większym stopniu dopasowana do potrzeb i oczekiwań lokalnych odbiorców oraz reklamodawców. Sławomir Iwanowski z firmy Kodak Polska podsumowuje: „Poprzez obecność na targach World Publishing Expo i systematycznie wprowadzane na rynek rozwiązania dla branży gazetowej demonstrujemy nasze zaangażowanie w dalszy rozwój tej części rynku. Wierzymy głęboko, że drukarnie i wydawnictwa prasowe mają przed sobą przyszłość, zaś w sukcesach rynkowych może im pomóc odpowiedni mariaż technologii konwencjonalnej i cyfrowej. Stąd też nasze działania przebiegają dwutorowo: z jednej strony wciąż wprowadzamy do oferty nowe rozwiązania w zakresie płyt CtP – także bezprocesowych – i ich naświetlania. Z drugiej – rozwijamy i udoskonalamy technologię druku inkjetowego, która może być wykorzystywana w maszynach wolno stojących takich jak Prosper 6000 bądź też w głowicach Prosper S, instalowanych w klasycznych maszynach zwojowych”. Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak

cript>