Kalendarz VIP Agfa Graphics na rok 2016: druk i augmented reality
11 gru 2015 12:29

Ekskluzywny kalendarz VIP firmy Agfa Graphics, przeznaczony dla jej klientów i partnerów biznesowych, stał się już tradycją. W jego najnowszej edycji po raz pierwszy zastosowano technologię „augmented reality”, dzięki której jego strony na swój sposób „ożyły”. Motto przewodnie najnowszego kalendarza VIP firmy Agfa Graphics to „Rok kuszących talerzy/płyt”. To gra słów, gdyż w wersji oryginalnej brzmi ono „A Year of Tempting Plates” (gdzie „plate” można przetłumaczyć jako „talerz” bądź „płyta”). Stanowi tym samym nawiązanie – z jednej strony – do wytwarzanych przez firmę płyt drukowych, z drugiej zaś – do pojawiających się na poszczególnych stronach kalendarza dań. Ich przepisy zostały przesłane przez pracowników Agfa Graphics z całego świata w konkursie mającym na celu wyłonienie najciekawszej lokalnej potrawy. Wyboru i udoskonalenia 12 zwycięskich dań dokonał zaproszony do udziału w tym przedsięwzięciu profesjonalny mistrz kuchni; zostały one również sfotografowane i sfilmowane. Każda z potraw została przypisana do konkretnej strony kalendarza. Ich pełne przepisy zamieszczono w towarzyszącej mu książeczce kucharskiej. Wśród wyselekcjonowanych dań znalazła się także potrawa zgłoszona przez przedstawicielkę polskiego oddziału Agfa Graphics. Chłodnik – przepisu Aliny Gajewskiej (pracownicy warszawskiego European Shared Service Center) – można znaleźć na kwietniowej stronie kalendarza. Jak co roku, kalendarz Agfa Graphics stanowi praktyczną prezentację zastosowania zaawansowanych i innowacyjnych technologii oraz materiałów poligraficznych, stworzonych przez belgijskiego producenta. Wszystkie działania w obszarze przygotowalni cyfrowej bazowały na jego rozwiązaniach takich jak: oprogramowanie workflow Apogee, bezodczynnikowe płyty termoczułe Azura, naświetlarka CtP z rodziny Avalon oraz raster Sublima. Kalendarz wydrukowano na specjalnie dobranych, najwyższej jakości podłożach papierowych, których dostawcą była firma Igepa. Wyjątkiem jest kolofon, do którego wykonania zastosowano papier syntetyczny Synaps, wyprodukowany we własnym zakresie przez firmę Agfa. Jak podkreślają twórcy kalendarza, każda z jego stronic wyróżnia się niebagatelnym projektem oraz wysokiej jakości reprodukcją. Na części z nich można znaleźć specjalne efekty, uzyskane m.in. dzięki farbom metalicznym i fluorescencyjnym. W niektórych przypadkach – poza offsetem – zastosowano także sitodruk. Najnowsza edycja kalendarza VIP przynosi też zupełnie nowe, niestosowane w nim wcześniej rozwiązanie: technologię augmented reality. Dzięki niej po zeskanowaniu okładki za pomocą specjalnej aplikacji Agfa Graphics AR (zainstalowanej na tablecie bądź smartfonie) odtwarzany jest materiał wideo. Podobnie rzecz się ma ze wszystkimi stronami wewnętrznymi kalendarza. Przy użyciu wspomnianej aplikacji można obejrzeć filmy prezentujące sposób przygotowania poszczególnych potraw. Co miesiąc kolejne przepisy na dania z kalendarza będą też pojawiać się na dedykowanej stronie http://www.agfagraphics.com/calendar. Potrawa styczniowa - Manjar de Coco rodem z Brazylii – jest już tam dostępna. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics

cript>