Manroland Sheetfed z najwyższym zyskiem od 4 lat
18 gru 2015 11:32

W kolejnym, czwartym roku swojej działalności Manroland Sheetfed GmbH zanotuje dobre wyniki i jak podaje CEO firmy Rafael Penuela, zyski będą najwyższe od czterech lat. W wywiadzie dla mediów branżowych, w którym wzięło udział sześciu dyrektorów zarządzających z Chin, Japonii, Korei, Malezji i Singapuru, Tajlandii i Indonezji, Rafael Penuela powiedział, że wszystko wskazuje na to, iż 2015 stanie się najbardziej dochodowym rokiem w ostatnich czasach. Okazując zadowolenie z rozwoju firmy, Penuela odwołał się do wzrostu zamówień na nowe maszyny o 30 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wyraził przekonanie, że „2015 będzie czwartym z rzędu rokiem, w którym odnotujemy zysk – i z wielkim prawdopodobieństwem to będzie najlepszy wynik od czterech lat”. Mówiąc o działaniach firmy w kontekście globalnym, Rafael Penuela potwierdził znaczenie rynku azjatyckiego, podkreślając silne zaangażowanie Manroland Sheetfed w tym regionie i jego rosnący udział w ostatnim sukcesie firmy. Rozwijając ten temat Penuela powiedział, że rynek azjatycki nadal będzie stanowił duży udział w obrotach firmy Manroland Sheetfed w segmencie nowych maszyn drukujących oraz że dalsza poprawa koniunktury gospodarczej zaowocuje jeszcze większym wzrostem, jeśli drukarnie wykorzystają zalety nowej technologii i staną się konkurencyjne na swoich rynkach lokalnych, ale również zaczną zdobywać nowe. Mówiąc o dalszych perspektywach dla branży poligraficznej Rafael Penuela stwierdził, że w dającej się przewidzieć przyszłości są one pozytywne, nadal branża będzie się konsolidowała, ale w niektórych obszarach, takich jak druk opakowaniowy, zostanie zanotowany znaczny wzrost. Zapytany o druk offsetowy versus druk cyfrowy wspomniał o zaletach obu technologii wyjaśniając, że współistnieją one od dawna i będą współistnieć w przyszłości. Odnośnie do niższych kosztów oferowanych przez technologię offsetową powiedział: „Cały czas jestem przekonany, że nie ma tańszego i bardziej wydajnego sposobu zadruku papieru czy kartonu na skalę przemysłową niż druk offsetowy, biorąc pod uwagę koszt wydruku jednej strony” i że technologia drukowania offsetowego oferuje „niemalże nieskończoną ilość możliwości uszlachetniania w linii.” W celu rozwiązania aktualnych problemów dojrzałego rynku, niższej zyskowności, spraw dotyczących środowiska i braku szkoleń dla personelu, Penuela zachęcił drukarnie, aby wyciągnęły wnioski z błędów popełnianych w przeszłości i przyjęły dwie ważne strategie radzenia sobie z nimi. Pierwsza z nich to bycie kosztowym leaderem poprzez wyspecjalizowanie się w wybranych produktach, a druga to specjalizacja w druku z wartością dodaną. Zwrócił również uwagę na konieczność szkolenia personelu, aby móc w pełni wykorzystywać możliwości nowej technologii i podał przykład specjalnego programu szkoleniowego Manroland Sheetfed TOP (Technologia+Organizacja+ Personel), który z powodzeniem został przeprowadzony w wielu dużych i mniejszych drukarniach z zadziwiającym efektem. Opracowano na podstawie informacji firmy Manroland Sheetfed