Polski oddział Agfa Graphics w roku 2015
25 sty 2016 13:00

Miniony rok był dla polskiego oddziału Agfa Graphics kolejnym, w którym zanotował on rekordową sprzedaż na krajowym rynku. Przekroczone zostały założenia budżetowe obu strategicznych działów firmy: cyfrowego prepressu oraz inkjetu przemysłowego. „Miniony rok możemy uznać za wyjątkowo udany – potwierdza Michał Śliz, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. – Według naszych danych udziały Agfa Graphics w krajowym rynku CtP, przede wszystkim w zakresie płyt offsetowych, po raz kolejny wzrosły. W porównaniu z rokiem 2014 sprzedaż ich zwiększyliśmy o niemal 10 proc. Również na rynku zaawansowanych ploterów wielkoformatowych bazujących na technice inkjet UV zanotowaliśmy stabilny wzrost. Co więcej, końcówka roku przyniosła kolejne kontrakty, których realizacja nastąpi w roku 2016”. W 2. połowie 2014 r. w warszawskiej siedzibie polskiego oddziału Agfa Graphics rozpoczęło funkcjonowanie European Shared Service Center – centrum obsługi klientów z Europy. Ubiegły rok przyniósł dalszy jego rozwój. Na koniec ub.r. zatrudniało ono 74 pracowników. W sumie w polskim oddziale firmy pracuje obecnie 119 osób. W ub.r. firma zrealizowała kilkanaście wdrożeń systemów z serii Anapurna i Jeti, instalując m.in. pierwsze w Polsce egzemplarze zupełnie nowych modeli klasy high-end: Jeti Mira i Jeti Tauro. Ich oficjalna premiera rynkowa miała miejsce na targach Fespa, gdzie zaanonsowano również kolejną wersję oprogramowania workflow sterującego produkcją wielkoformatową – Asanti 2.0. Coraz częściej oferowane przez Agfa Graphics rozwiązania w obszarze drukowania inkjetowego trafiają do firm spoza branży poligraficznej. Miniony rok przyniósł też kolejne wdrożenia zaawansowanych ploterów z rodziny Anapurna, opatrzonych symbolem „i”. Rok 2015 był też kolejnym udanym okresem dla działu cyfrowego prepressu Agfa Graphics, który – pomimo rosnącej presji cenowej oraz konsolidacji na rynkach gazetowym i opakowaniowym – znacznie przekroczył poziom sprzedaży z wcześniejszego roku. „Co więcej, udało nam się pozyskać kilku nowych, kluczowych klientów, zarówno jeżeli chodzi o wdrożenia nowych systemów CtP, jak i umowy na dostawę płyt offsetowych” – mówi Stefan Piotrowski, odpowiedzialny za klientów korporacyjnych i gazetowych w polskim oddziale Agfa Graphics. Rok 2015 przyniósł również kolejne implementacje u polskich klientów najnowszej wersji oprogramowania workflow Apogee 9, sterującego produkcją prepress. „Byliśmy także obecni na targach RemaDays Warsaw i Poligrafia, zaś poza granicami Polski – m.in. na World Publishing Expo, Fespa oraz InPrint. Dzięki temu mieliśmy sposobność do spotkań z naszymi klientami reprezentującymi wszystkie segmenty rynku poligraficznego, w jakich jesteśmy obecni: akcydensowy, dziełowy, gazetowy, opakowaniowy oraz sign & display. W roku bieżącym okazji będzie równie dużo. Mam na myśli przede wszystkim targi drupa 2016, zaś z krajowych wydarzeń choćby lutowe targi RemaDays Warsaw, organizowane po raz pierwszy w nowej lokalizacji. Na targach drupa Agfa Graphics zaprezentuje nowe rozwiązania w zakresie urządzeń i materiałów eksploatacyjnych. Liczymy, że wydarzenie to będzie silnym impulsem dla całej branży” – podsumowuje Stefan Piotrowski. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics

cript>