Ile osób ma swój własny kolor Pantone?
24 lut 2016 15:39
Wiele marek ma własne kolory Pantone, m.in. lalka Barbie, jubiler Tiffany i armia amerykańska. Natomiast bardzo mało indywidualnych osób może się tym poszczycić. Jak poinformował „New York Post” w artykule z 14 lutego br., są tylko dwie takie osoby na świecie.
Pierwszą jest amerykański piosenkarz Jay-Z, dla którego Pantone w 2007 roku stworzył odcień błękitu nazwany Jay-Z blu.
Natomiast w 2011 roku Sherry Chris, dyrektor zarządzająca nowojorskiej agencji nieruchomości, zamówiła specjalny odcień różu. Już wcześniej współpracowała ona z marką Pantone przy projekcie dla swojej firmy. Dyrektor techniczny Pantone zasugerował jej przy tej okazji opracowanie odcienia specjalnie dla niej. Zdecydowała się spróbować. „Bardzo lubię róż: noszę go każdego dnia. To kolor wibrujący i radosny” - wyjaśniła amerykańskiemu dziennikowi.
Proces opracowywania personalizowanego koloru zaczyna się na ogół od materiału lub obiektu dostarczonego przez klienta bądź firmę. Jay-Z zaprezentował część swojego starego motoru, a Sherry Chris swój ulubiony szal.
Na koniec klienci otrzymują liczne próbki koloru, wydrukowane na różnych podłożach, unikalną formułę oraz certyfikat. Mają także prawo się chełpić: „Jeśli rozmawiam z ludźmi ze świata designu lub mody, wspominam: Mam swój własny kolor Pantone. Tylko Jay-Z i ja. To bardzo cool!” - mówi Sherry Chris. Znalazła ona wiele sposobów wykorzystania swojego Sherry Chris Pink, po pierwsze w wizytówkach i papierze listowym. Ma także fotel w tym kolorze, a na swojej stronie na Twitterze zamieniła zwykły błękit na swój róż.
Ani Sherry Chris, ani Pantone nie podali, ile dokładnie kosztuje zafundowanie sobie własnego koloru, lecz wiadomo, że chodzi o dziesiątki tysięcy dolarów.
Na podstawie graphiline.com opracowała IZ