Wielka kampania na rzecz promocji papieru w Stanach Zjednoczonych
4 mar 2016 09:55

Od lata ub.r. Amerykanie mogą oglądać w telewizji i w internecie liczne spoty reklamowe promujące papier. Finansowana przez wielkich producentów i importerów papieru i opakowań, ta kampania prowadzona kosztem wielu milionów dolarów jest oparta na sloganie „Paper & Packaging – How Life Unfolds” („Papier i opakowania – jak rozkłada się życie”). Można ją znaleźć także w mediach społecznościowych, a w wersji drukowanej występuje w formie całostronicowych reklam w dziesiątkach magazynów. Kampania, która ma potrwać 18 miesięcy, jest adresowana głównie do osób w wieku od 18 do 49 lat, które dorastały mając do czynienia z cyfrowymi alternatywami papieru. Niesie ona proste przesłanie: pomimo rozwoju technologii cyfrowych papier odgrywa decydującą rolę w naszym życiu i naszej codzienności. Jej celem jest spowolnienie spadku wykorzystania papieru i zwiększenie popytu na opakowania produkowane na bazie papieru. Jak wspomniano, profesjonaliści związani z przemysłem papierniczym finansują tę kampanię, lecz jest ona także wspierana przez program amerykańskiego departamentu rolnictwa, który popularyzuje ją za pośrednictwem swoich ponad 20 oddziałów. Zainteresowanie departamentu papierem wynika z faktu jego bezpośrednich związków z przemysłem leśnym. Na rzecz finansowania kampanii przedsiębiorstwa (jedynie te produkujące ponad 100 000 ton rocznie) płacą 35 centów od każdej tony wyprodukowanych opakowań lub papieru. Według „Wall Street Journal” w kampanię zostanie zainwestowanych blisko 25 mln dolarów. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ