Walstead staje się największą niezależną drukarnią w Europie
13 kwi 2016 13:09

Brytyjska firma Walstead należąca do grupy Wyndeham przejęła największy austriacki koncern drukarski Leykam Let's Print. Akcjonariusze Leykam Let's Print podpisali końcowe porozumienie, które zostało zatwierdzone przez odpowiednie władze antymonopolowe i wejdzie w życie z początkiem maja br. Austriacki koncern z siedzibą w Neudorfl w pobliżu Wiednia zatrudnia 730 pracowników i realizuje obroty w wysokości 225 mln euro. Posiada dwie drukarnie w Austrii, jedną w Słowenii i jedną w Republice Czeskiej. Ponad 70 proc. jego obrotów stanowi produkcja prospektów dla rynków handlu detalicznego w Austrii, Niemczech, Republice Czeskiej i Szwajcarii. Leykam Let's Print jest największym koncernem drukarskim w Austrii i jednym z największych w Europie Środkowej i Wschodniej. To przejęcie podwoi wielkość firmy Walstead, której obroty będą teraz wynosiły 490 mln euro i która będzie zatrudniać 2030 osób w 11 drukarniach działających w 5 krajach. Specjalizujący się w druku ulotek, katalogów, magazynów i wrzutek Walstead dysponuje 37 maszynami zwojowymi, 4 maszynami wklęsłodrukowymi, 38 liniami oprawy i szycia i zadrukowuje 565 000 ton papieru rocznie. Posiadając dotychczas 5 drukarń w Wielkiej Brytanii i 2 w Hiszpanii (kupione w maju 2015), obecnie Walstead staje się największym producentem prospektów dla europejskiego rynku handlu detalicznego i największą brytyjską grupą poligraficzną. Mark Scanlon, prezes Walstead Group, powiedział: „Leykam Let's Print jest przedsiębiorstwem wyjątkowo dobrze zarządzanym, rentownym i odnoszącym sukcesy, które skorzystało także na znaczących inwestycjach.” Od roku 2011 zainwestowano w nie 36 mln euro. „Traktujemy je jako naszą platformę ekspansji w Europie Środkowej i Wschodniej. Ta akwizycja stworzy nowe możliwości i wzmocni naszą pozycję na rynku. Jesteśmy w trakcie budowania największej platformy druku w dziedzinie produkcji prospektów, magazynów i katalogów dla głównych przedsiębiorstw handlu detalicznego, wydawców magazynów i domów sprzedaży wysyłkowej w Europie” - podsumowuje Scanlon. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ