API Folie Polska: szkolenia dla firm poligraficznych i reklamowych
22 cze 2016 12:39

Na początku czerwca br. firma API Folie Polska rozpoczęła cykl spotkań o charakterze szkoleniowo-warsztatowym. Są one przeznaczone dla drukarń, agencji reklamowych oraz właścicieli marek, zainteresowanych innowacyjnym i niestandardowym zastosowaniem uszlachetnień w produkcji opakowań. Spotkania prowadził David Peters, pełniący w API Group funkcję doradcy dla współpracujących z nią klientów oraz ich zleceniodawców. Udział w nich wzięli przedstawiciele kadry zarządzającej, jak również działów kreacji, marketingu, handlowego, produkcji i logistyki. Mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska: „Inicjatywa ta narodziła się podczas targów Packaging Innovations 2016, na których po raz pierwszy pojawiliśmy się z własnym stoiskiem. Wystawa okazała się dla nas dużym sukcesem, m.in. z uwagi na obecność na niej gościa specjalnego – Davida Petersa. Jego doradztwo, fachowe uwagi bazujące na ogromnej wiedzy i wieloletnim doświadczeniu znalazły uznanie w oczach wielu zwiedzających. W ślad za rozmowami podczas targów zaaranżowane zostały spotkania z drukarniami opakowań i etykiet, współpracującymi z nimi agencjami reklamowymi oraz z klientami końcowymi – właścicielami marek. W czerwcu br. miała miejsce pierwsza tura szkoleń”. Jedno z nich odbyło się w czołowej polskiej drukarni specjalizującej się w wysoko przetworzonych opakowaniach i etykietach. Na wstępie David Peters omówił najnowsze trendy w branży opakowaniowej w kontekście poszczególnych jej segmentów: opakowań luksusowych, kosmetycznych, spożywczych itd. Następnie przedstawił sposoby prezentacji różnych projektów opakowań klientom drukarń, z naciskiem na rozwiązania niestandardowe. Wykorzystał przy tym produkowane przez API Group laminaty oraz folie do hot stampingu. „Poza doradztwem dotyczącym sposobu prowadzenia rozmów z klientami, David Peters pomaga również przy opracowywaniu i wdrażaniu danego projektu – podkreśla Katarzyna Kozińska. – To bardzo ważny aspekt naszej współpracy z wykonawcą opakowania, jakim jest drukarnia. Uczestnicy spotkania zaznaczali, że po raz pierwszy uczestniczą w tego typu szkoleniu i wyrażali duże zadowolenie z podjętej przez naszą firmę inicjatywy. (...)”. Katarzyna Kozińska zaznacza, że spotkanie było inspirujące nie tylko dla osób reprezentujących drukarnię, ale także dla przedstawicieli firmy API Group: „Jako producent folii w codziennej współpracy z drukarniami częściej mamy do czynienia z działami zakupów bądź technologicznym. Tymczasem wśród uczestników szkolenia byli zarówno dyrektor zarządzający, jak i przedstawiciele działów sprzedaży, produkcji czy logistyki. Dzięki temu spotkanie było cennym doświadczeniem także dla nas – mogliśmy usłyszeć o typowych aspektach związanych ze sprzedażą opakowania, jego projektowaniem czy wytwarzaniem. Pojawił się również pomysł współpracy API Group i drukarń w zakresie zupełnie nowych, niestandardowych produktów”. Dzień później przedstawiciele API Group spotkali się z dwiema warszawskimi agencjami reklamowymi, obsługującymi właścicieli międzynarodowych i krajowych marek. Jedna z nich odpowiada również za projektowanie etykiet i materiałów typu shrink sleeve. W ich przypadku David Peters również rozpoczął od prezentacji najnowszych trendów na rynku opakowań, by następnie skupić się na pomysłach mających inspirować pracowników działu kreacji do tworzenia innowacyjnych, nietypowych projektów opakowań. Zaprezentował materiały API Group oraz bazujące na nich gotowe rozwiązania, a także finalne produkty, różniące się od siebie w zależności od zastosowanego podłoża. Za kilka tygodni planowana jest kolejna wizyta Davida Petersa w naszym kraju. Jak zapewnia Katarzyna Kozińska, grafik jego spotkań jest już zapełniony, a zainteresowanie nimi systematycznie rośnie: „Z pewnością odwiedzimy firmy, z którymi spotkaliśmy się w czerwcu, aby porozmawiać o efektach przeprowadzonych szkoleń. W planach są też wizyty u zleceniodawców reprezentujących branże farmaceutyczną oraz cukierniczą. Jak zatem widać, inicjatywa ta spotyka się z zainteresowaniem wszystkich uczestników rynku: właścicieli marek, agencji reklamowych oraz drukarń. Cieszymy się, że zapoczątkowana podczas targów Packaging Innovations 2016 idea się sprawdza. Jednocześnie zapraszamy do kontaktu z nami wszystkie firmy zainteresowane organizacją tego typu spotkań”. Opracowano na podstawie informacji firmy API Folie Polska