Rozwój Iggesund w Japonii
25 lip 2016 12:46

Firma Iggesund Paperboard poinformowała o rozszerzeniu swojej działalności w regionie Azji i Pacyfiku i o zbliżającym się otwarciu oddziału handlowego w Japonii, które ma się odbyć 1 września br. W zeszłym roku firma stworzyła na Tajwanie centrum serwisowe z obsługą arkuszowania i magazynowania, skracając tym samym czas realizacji zamówień w tym regionie. „Dotychczas skupialiśmy się głównie na Europie, ale obecnie ustalamy nowe priorytety działalności, aby zwiększyć sprzedaż na świecie – wyjaśnia Arvid Sundblad, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu firmy Iggesund. – Od ponad dekady obserwujemy przesunięcie produkcji opakowań na towary konsumpcyjne z Europy Zachodniej do innych części świata, głównie na wschód. Właściciele marek z siedzibą w jednym obszarze świata mogą wytwarzać swoje produkty i opakowania zupełnie gdzie indziej. To skutki globalizacji i musimy się do nich dostosować.” Japoński rynek papieru i tektury jest znany z wysokich wymagań dotyczących jakości. Produkt flagowy firmy Iggesund, Invercote, będzie podstawą rozwoju na nowym rynku. Ten karton ma stabilną pozycję w segmencie o najwyższej jakości na ponad 100 rynkach krajowych, na których jest sprzedawany. Powstaje z włókien pierwotnych i spełnia surowe normy czystości, więc powinien zostać dobrze przyjęty w Japonii. „Gdy postanowiliśmy poświęcić więcej uwagi sprzedaży globalnej, jednym z pierwszych kroków było zwiększenie zdolności dostawczych poza Europą – wyjaśnia Ivan Chong, prezes firmy Iggesund w regionie Azji i Pacyfiku. – Od tego czasu zbudowaliśmy nowe zakłady do magazynowania i arkuszowania na zachodnim wybrzeżu USA i na Tajwanie. Dzięki temu znacznie skróciliśmy czas realizacji zamówień w Azji.” Firma Iggesund jest obecna w Singapurze i Hong Kongu od prawie dwudziestu lat i przez cały ten czas prężnie rozwija sprzedaż w tym regionie. Zwiększona dostępność oznacza, że przedsiębiorstwo będzie mogło zdobyć większy udział w rynku nie tylko w Japonii, ale w całym regionie Azji i Pacyfiku. „Ulepszone zaplecze magazynowe i serwisowe to dla nas prawdziwy przełom – mówi Chong. – Możemy teraz konkurować tam, gdzie poprzednio nie mieliśmy szans ze względu na czas realizacji zamówień. Dzięki wyższej wydajności dostaw pozyskaliśmy już wiele nowych zamówień.” „Jakość jest w Japonii niezwykle istotna – dodaje. – Higiena, czystość oraz neutralność smaku i zapachu to tylko niektóre z aspektów, które na tym rynku odgrywają większą rolę niż na innych rynkach. Dlatego spodziewamy się, że Invercote odniesie tam naprawdę duży sukces. Invercote od dawna znajduje się w ofercie firmy Takeo, słynnego japońskiego dystrybutora papieru na rynku grafiki, i to się nie zmieni. Nowy oddział handlowy otworzy dodatkowe możliwości biznesowe w segmentach opakowań premium i grafiki, gdzie jakość Invercote odgrywa największą rolę. Opracowano na podstawie informacji firmy Iggesund