API Group na wydarzeniach branżowych
4 sie 2016 14:42

Firma API Group, specjalizująca się w produkcji, dystrybucji, wdrażaniu oraz doradztwie w zakresie zastosowania folii i laminatów, jest w tym roku bardzo aktywna pod względem obecności na różnego rodzaju wydarzeniach branżowych. Na targach drupa 2016 podłoża API Group były obecne na stoisku firmy Manroland Sheetfed. Na prezentowanej tu nowej generacji arkuszowej maszynie offsetowej – Roland 708 LTTLV Evolution – realizowane były zlecenia uwzględniające proces tłoczenia folią na zimno. W tej właśnie części zastosowano m.in. specjalistyczną folię do cold-stampingu TU, stworzoną przez API. Kolejną okazją do zapoznania się z ofertą API Group, dedykowaną rynkowi opakowań luksusowych, będzie wrześniowa wystawa Luxury Packaging 2016 w Londynie oraz towarzyszący jej konkurs Luxury Packaging Awards. Brytyjska firma znalazła się – już drugi rok z rzędu – na krótkiej liście przedsiębiorstw nominowanych w kategorii przeznaczonej dla dostawców, w której zwyciężyła podczas poprzedniej edycji konkursu. Wówczas też jury konkursowe doceniło wysoką jakość, wszechstronność oraz szeroką gamę zastosowań folii i laminatów API przy produkcji opakowań luksusowych i innych wyrobów marki premium. Wśród nich znajdują się m.in.: laminaty API Lens – przeznaczone na rynek opakowań na papierosy oraz szampana, a także API MVPlus i TA –do produkcji opakowań na kosmetyki i aromaty. Uroczysta gala, podczas której zostaną wręczone nagrody, odbędzie się 16 września br. w londyńskim hotelu Grosvenor House. Towarzyszyć jej będzie dwudniowa wystawa Luxury Packaging (14-15 września, centrum targowe Olympia w Londynie), podczas której swoją ofertę zaprezentuje m.in. API Group. Firma weźmie udział jako wystawca także w innej, organizowanej we wrześniu br. wystawie poświęconej opakowaniom luksusowym – Luxe Pack Monaco 2016 (21-23 września). Firma będzie prezentowała swoje obszerne portfolio produktów dedykowanych rynkowi opakowań kategorii premium, m.in. zaawansowane folie holograficzne. Luxe Pack Monaco będzie też miejscem premiery Holonique Boutique – pakietu usług obejmujących doradztwo i wsparcie przy wdrażaniu dekoracyjnych folii holograficznych oraz 3D, głównie w zakresie opakowań na żywność, napoje, środki higieny osobistej i kosmetyki. Na czele zespołu specjalistów API Group zajmującego się tą działalnością stoi David Peters – creative development manager, znany także ze szkoleń prowadzonych od niedawna dla polskich przedsiębiorców. Na zwiedzających stoisko API Group czekać będzie też stworzone przez firmę wydawnictwo – Trend Yearbook. Publikacja ta zawiera liczne przykłady zastosowania rozwiązań brytyjskiego producenta przy produkcji wysokiej jakości opakowań. Jednym z nich jest laminat soczewkowy Fresnel Lens, wykorzystany ostatnio do uszlachetnienia okładki magazynu poświęconego opakowaniom luksusowym „Formes de Luxe”. Z kolei przedstawiciele branż opakowaniowej i etykietowej z obu Ameryk będą mogli zapoznać się z ofertą rozwiązań API Group, odwiedzając stoisko firmy podczas targów Labelexpo Americas, odbywających się w dniach 13-15 września br. w Chicago. Będą na nich obecni przedstawiciele API Group, na czele z wiceprezesem ds. sprzedaży Bobem Almerem. Zaprezentowane zostaną najnowsze rozwiązania technologiczne oraz liczne próbki wyrobów wykonanych z udziałem folii i laminatów API. Wśród nich znajdą się m.in. folie holograficzne i optyczne, przeznaczone do produkcji opakowań na napoje, żywność, środki higieny osobistej czy kosmetyki. Firma szczególną uwagę będzie zwracała na wspomnianą wcześniej, najnowszą serię folii do tłoczenia na zimno – TA, skierowaną na rynek etykiet i opakowań. Dostępne w 9 różnych odcieniach, stanowią efekt 3-letnich prac badawczo-rozwojowych realizowanych przez API Group. Opracowano na podstawie informacji API Group