Heidelberg i USU wdrożyli projekt „Big Data for Smart Service”
18 paź 2016 10:52

Koncern Heidelberger Druckmaschinen AG przy wsparciu firmy USU Software AG rozszerza swój serwis o dodatkowe usługi oparte na bazach danych. Platforma obszernych danych (big data), opracowana wspólnie z USU, stanowi punkt wyjścia dla wielu innowacyjnych usług, które Heidelberg będzie oferował w przyszłości za pośrednictwem portalu klientów „Heidelberg Assistant”, zaprezentowanego po raz pierwszy na tegorocznych targach drupa. Portal, nagrodzony niedawno w konkursie „Digital Leader Award 2016”, to dowód na rosnące znaczenie wydajnej, skalowalnej platformy analizy danych wyposażonej w nowoczesny interfejs użytkownika. „Sposobem, w jaki odpowiadamy na zmiany w modelach biznesowych dostawców druku w czasach epoki cyfrowej, jest współpraca z naszym partnerem technologicznym USU nad zwiększeniem dostępności maszyn dla naszych klientów - mówi Harald Weimer, członek zarządu Heidelberg Sales and Services. - W przyszłości oferta dobrego serwisu nie będzie już wystarczała. Będziemy musieli przewidywać rozwój wypadków, by zapobiegać przerwom w produkcji wynikającym z problemów z maszynami, i optymalnie planować procesy konserwacji urządzeń. Jak to zrobić? Nieustannie analizując informacje dostarczane przez maszyny: przetwarzanie zbiorów danych w wartościowe, inteligentne informacje, które możemy wykorzystać do tworzenia inteligentnych usług serwisowych i podnoszenia wydajności naszych klientów.” Predictive Monitoring oraz Performance Plus to dwie usługi Heidelberga, które już dziś wykorzystują wspomnianą technologię i funkcjonują na rynkach kluczowych. Na usługę Predictive Monitoring składa się ocena informacji przesyłanych przez maszynę w celu wczesnej identyfikacji zbliżających się awarii i unikania ich na drodze zaplanowanych działań serwisowych, zanim doprowadzą one do nieplanowanych przestojów maszyn. Usługa Performance Plus zapewnia usługi doradcze zmierzające do usprawnienia całego środowiska produkcyjnego. Warto pamiętać, że analiza dużych zestawów danych nie byłaby możliwa bez rosnącej liczby maszyn połączonych w sieć Remote Services. Większość maszyn drukujących Heidelberga jest obecnie podłączana do niej już w momencie instalacji. 10 tys. urządzeń oraz 15 tys. modułów oprogramowania Prinect regularnie przekazuje informacje na temat maszyn i procesów do chmury danych. Heidelberg wykorzystuje obecnie chmurę danych USU Industrial Smart Services. Ta platforma dużych zestawów danych została opracowana przez firmę USU na bazie elementów open source, potężnego silnika CEP (Complex Event Processing) w połączeniu z edytorem reguł oraz komponentami uczenia maszynowego. Heidelberg wykorzystuje ten zespół rozwiązań technologicznych do opracowania i kierowania usługami Smart Services. Nowe dane mogą być bardzo szybko przetwarzane, umożliwiając podejmowanie decyzji odnośnie do dalszych działań. Klienci mają obecnie dostęp do metod analitycznych opracowanych z myślą o konkretnej maszynie i instalacji, umożliwiających np. przeprowadzanie analiz korelacji, analiz skupień, wykrywania zmian trendów, prognozowania oraz wykrywania anomalii. To zapewnia Heidelbergowi najwyższą elastyczność w zakresie opracowywania nowości produktowych i serwisowych w przyszłości, co pozwoli na dalsze napędzanie transformacji cyfrowej i powoli zaoferować klientom wyraźną przewagę konkurencyjną w oparciu o nowe usługi wykorzystujące bazy danych. „Projekt „Big Data for Smart Service” firm Heidelberg i USU opiera się na udanym partnerstwie. Połączenie zawodowej i technicznej kompetencji obu partnerów umożliwiło bardzo szybkie wdrożenie nowych usług opartych na analizie dużych baz danych takich jak Predictive Monitoring. To będą kluczowe komponenty usługi Heidelberg Assistant. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego sukcesu, który został potwierdzony nagrodą Digital Leader Award 2016. Wzmożenie naszej współpracy zagwarantuje podstawy dalszej ekspansji modeli serwisu biznesowego w Heidelbergu” - przyznaje Henrik Oppermann, business unit manager w USU Software AG. Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracował TK