Spotkanie polskich klientów Agfa Graphics pod znakiem „chmury”
26 paź 2016 11:02

Około 100 osób wzięło udział w dorocznej, 17. już Ogólnopolskiej Konferencji Użytkowników Systemów Apogee i Asanti, zorganizowanej przez firmę Agfa Graphics w łódzkim hotelu Andel’s by Vienna House. Konferencję otworzył Michał Śliz – dyrektor zarządzający polskiego oddziału Agfa Graphics. Wręczył też specjalne wyróżnienia „Ambasadora Apogee” przedstawicielom trzech firm, które od wielu lat użytkują to oprogramowanie. Otrzymali je: Magdalena Rossa z drukarni Media Magazines, Marcin Górka z firmy Drukma oraz Michał Klinger z drukarni Zapol. Spotkania firmy Agfa Graphics to już wieloletnia tradycja, zapoczątkowana w roku 2000. Do ich historii, a zarazem do historii rozwoju oprogramowania workflow nawiązał w swojej pierwszej prezentacji Krzysztof Sadziński – presales manager w polskim oddziale Agfa Graphics. Wspomniał o pierwszych na rynku RIP-ach sprzętowych (1982) i programowych (1991), by następnie wymienić „milowe kroki” w ewolucji systemu Apogee, m.in.: pojawienie się Apogee Series 3 (1997), debiut ApogeeX na targach drupa 2004, wprowadzenie na rynek pakietu Apogee Suite (2008) i coraz powszechniejsze zastosowanie technologii cloud computing. Obecnie w ofercie Agfa Graphics skierowanej do drukarń akcydensowych znajdują się trzy tego typu rozwiązania: StoreFront (oprogramowanie do tworzenia sklepów internetowych), PrintSphere (oferujące zintegrowany hosting danych) oraz Apogee Cloud – będący pierwszym na rynku systemem workflow działającym w „chmurze”. Najnowszej wersji Apogee 10.0, która zadebiutowała we wrześniu br., poświęcona była osobna prezentacja Krzysztofa Sadzińskiego. Kolejna część prezentacji poświęcona była nowościom w systemie Asanti 3.0. Autorem kolejnej prezentacji był gość specjalny konferencji – Marc Schellekens, menedżer w dziale badawczo-rozwojowym belgijskiej centrali Agfa Graphics, bezpośrednio uczestniczący w procesach rozwijania i udoskonalania systemu Apogee. Zaprezentował on globalne struktury Agfa Graphics, zaangażowane w prace nad jej rozwiązaniami software’owymi, obejmujące jednostki zlokalizowane w czterech krajach. Wiele miejsca poświęcił kwestii współpracy działu R&D z klientami, jak również z jednostkami Agfa Graphics zajmującymi się marketingiem, utrzymaniem jakości, wdrożeniami i wsparciem. Kolejne wystąpienie K. Sadzińskiego zostało poświęcone dwóm rozwiązaniom bazującym na technologii „chmury”, będącej tematem przewodnim tegorocznej konferencji. Zostały one oficjalnie wprowadzone podczas targów drupa 2016. Pierwsze z nich to Apogee Cloud. Druga nowość bazująca na technologii cloud computing to zintegrowana z Apogee Prepress 10.0 usługa wymiany danych - PrintSphere. Prezentacjom towarzyszyły pokazy demo obu nowych rozwiązań. Jedno ze swoich wystąpień Krzysztof Sadziński poświęcił Arziro 2.0 – pakietowi programów do zabezpieczania produktów drukowanych przed podrabianiem i fałszerstwami. W kolejnej części konferencji Marc Schellekens zaprezentował oferowane w ramach systemu Apogee 10.0 narzędzie do tworzenia raportów – Reportlog Tool, dostarczające m.in. informacji o zużyciu płyt, farb czy też atramentów. Praktyczne wykorzystanie funkcji Apogee Prepress zademonstrowali wspólnie: Krzysztof Sadziński oraz specjaliści ds. oprogramowania w polskim oddziale Agfa Graphics – Adam Skierkowski i Marcin Rawicki. Kwestię standaryzacji druku zgodnie z normą PSO omówił Maciej Baur – product manager w polskim oddziale Agfa Graphics. Pierwszy dzień konferencji zakończył Mirosław Opolski – specjalista ds. płyt offsetowych w polskim oddziale Agfa Graphics. Omówił on kwestię procesu przygotowania form drukowych w kontekście standaryzacji i jakości drukowania. Drugi dzień konferencji tradycyjnie wypełniły sesje warsztatowe. Więcej – w listopadowej „Poligrafice”. Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics