Apple wydał książkę po 8 latach pracy nad nią
30 lis 2016 12:31

Firma Apple opublikowała piękną książkę w twardej oprawie, której koncepcja jest równie wypieszczona jak produkty Apple i której cena również odpowiada tej znamienitej marce (199 i 299 euro). To dzieło o objętości 300 stron wymagało – według Apple - nie mniej niż 8 lat pracy. Książka pt. „Designed by Apple in California”, która ukazała się 16 listopada, przedstawia najbardziej znane produkty Apple na 450 zdjęciach autorstwa Andrew Zuckermana: od iMaca z roku 1998 do iPadów, iPhone'ów i innych nowości z 2015. Krótkie wzmianki na końcu książki przedstawiają również materiały i techniki stosowane przez zespół projektowy Apple w ciągu tych dwóch dziesięcioleci. Aby stworzyć to 300-stronicowe dzieło wymagające wielkiej pracy związanej z wyborem, marka z jabłkiem musiała także pomyśleć nad wyborem techniki drukowania, tym bardziej, że wiele produktów Apple ma kolor biały. „Standardowe procesy drukowania nie pozwalały na adekwatne odtworzenie koloru i powierzchni tych produktów” - wyjaśnia Jonathan Ive, wiceprezes ds. wzornictwa przemysłowego w firmie Apple w rozmowie z angielskim magazynem „Wallpaper”. Firma użyła więc papierów i farb personalizowanych; były to „farby redukujące efekt ducha” - można przeczytać w komunikacie Apple. „Designed by Apple in California” zostało wydrukowane w 8 kolorach w Chinach na maszynie Komori GL-40. Papier został dostarczony przez brytyjską firmę James Cropper i wyprodukowany w Niemczech. Apple zadbało również o odpowiednie opakowanie. Dzieło – w nieskazitelnie białej sztywnej oprawie – jest opakowane w tekturowe etui, na którego tylnej zadrukowanej stronie pokazano białe produkty Apple na szarym tle. Książka została wydana w dwóch formatach: małym 26x32,4 cm (cena 199 euro) i dużym 33x41,3 cm (299 euro). Apple nie podaje wysokości nakładu. Na podstawie graphiline.com opracowała IZ