Ploter Anapurna H2050i LED w firmie Drukpoznan.pl
17 mar 2017 10:03

W grudniu ub.r. w drukarni cyfrowej Drukpoznan.pl rozpoczął pracę wielkoformatowy ploter Anapurna H2050i LED. www

Mówi Łukasz Chęciński, właściciel przedsiębiorstwa: „Zakup plotera Anapurna H2050i LED stanowił dla nas kolejny, naturalny krok w rozwoju. Przed niemal 4 laty staliśmy się użytkownikiem urządzenia Anapurna M2050, z którego byliśmy bardzo zadowoleni (...). Jednak rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów oraz zwiększająca się liczba zamówień wymusiły na nas decyzję o wymianie maszyny na szybszą. Drukpoznan.pl od zawsze stawiał na jakość i ten parametr – poza wydajnością – był kluczowy zarówno przy zakupie pierwszego, jak i następnego systemu Agfa Graphics. (...)”. Przed sfinalizowaniem zakupu kierownictwo drukarni przeprowadziło testy maszyny w belgijskiej centrali Agfa Graphics, także z wykorzystaniem własnych plików i podłoży.

Zakupiona przez Drukpoznan.pl maszyna to wprowadzony w ub.r. do oferty Agfa Graphics przedstawiciel serii urządzeń wykorzystujących technologię UV LED. „Energooszczędność, a co za tym idzie – proekologiczność tego rozwiązania również miała znaczenie przy jego wyborze – podkreśla Łukasz Chęciński. – Z naszych obliczeń wynika, że zużywa on dwa razy mniej energii elektrycznej od poprzednika, m.in. dlatego, że promienniki UV LED nie wymagają nagrzewania oraz są wygaszane w przerwach między kolejnymi realizacjami”.

Przemysław Arabski, kierujący działem inkjetowym Agfa Graphics w naszym kraju, dodaje: „Maszyna dostarczona do Drukpoznan.pl była jednym z pierwszych egzemplarzy modelu Anapurna H2050i LED w Polsce. Firma ta znalazła się zatem wśród prekursorów wykorzystania technologii UV LED w rozwiązaniach Agfa Graphics pracujących w rodzimych przedsiębiorstwach. (...)”.

Anapurna H2050i LED – podobnie jak jej poprzednik – umożliwia zadrukowywanie mediów sztywnych oraz giętkich o szerokości do 2,05 m. W przypadku tych pierwszych maks. format wynosi 2,05x3,2 m (w wersji z czterema stołami, jaką zakupił Drukpoznan.pl), przy materiałach giętkich długość zależy od masy i średnicy zwoju z podłożem. Ploter drukuje w 6 kolorach z opcjonalną bielą i może być wyposażony w system automatycznego podawania podłoży sztywnych (ABF). „Oprócz drukowania na materiałach standardowych, takich jak PVC, pleksi czy dibond, przy wielu zleceniach wykorzystujemy podłoża nietypowe. Na niedawno zakończonych targach RemaDays Warsaw promowaliśmy m.in. próbki wydruków wykonanych na betonie, szkle czy specjalnym kartonie, jaki ma szansę zastąpić PVC w przypadku systemów POS. Mamy też za sobą realizacje wykonane na drewnie czy płytach meblowych, natomiast jeżeli chodzi o media giętkie – na różnego rodzaju foliach, m.in. bezklejowych i elektrostatycznych” – mówi Łukasz Chęciński. Podkreśla, że z tych niestandardowych propozycji korzystają zarówno agencje reklamowe, jak i zleceniodawcy końcowi, dostrzegając zalety personalizacji i potencjału technologii inkjet.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa Graphics