Meet Kodak Polska po raz jedenasty
8 cze 2017 14:43

Firma Kodak Polska po raz 11. już zaprosiła przedstawicieli drukarń i firm poligraficznych, wydawnictw, agencji reklamowych, a także firm współpracujących oraz mediów na doroczne spotkanie z cyklu Meet Kodak Polska. Tym razem odbywało się ono 1 czerwca w hotelu Holiday Inn w Józefowie pod Warszawą i zgromadziło ok. 160 osób. Wiodącymi tematami były obecne trendy rynkowe w zakresie rozwiązań dla druku offsetowego i fleksograficznego. Spotkanie przebiegało pod hasłem „Fast & Furious”, które – zdaniem organizatora – jest odzwierciedleniem współczesnych czasów: wymagań rynku i zachowań konsumentów.

Konferencję rozpoczęła Jolanta Wiśniewska, dyrektor zarządzająca Kodak Polska, prezentacją zatytułowaną „Druk potrafi zmieniać świat na lepszy”.

W kolejnej części konferencji Sławomir Iwanowski - regionalny szef sprzedaży w firmie Kodak Polska, przedstawił rozwiązania firmy w zakresie prepressu i platformę Kodak NexPress. Zapowiedział także nowości, jakie już wkrótce Kodak wprowadzi do swojej oferty. Jedną z nich będzie nowa aplikacja mobilna. Firma zapowiada także szereg udoskonaleń w swoich naświetlarkach, które nadal będą redukować przede wszystkim zużycie energii, w jeszcze większym zakresie zautomatyzują procesy i zapewnią jeszcze wyższą ich stabilizację. W końcowej części omówił nowości wprowadzone w systemie NexPress. W 4. kwartale br. Kodak zapowiada też wprowadzenie nowej generacji maszyn cyfrowych - Kodak Max Platform - które cechować będzie nowy wielowiązkowy system naświetlania – multi-bit LED, oferujący rozdzielczość 1200 dpi. W systemach tych zastosowano innowacyjną technologię Kodak Dynamic Imaging, która zapewnia dowolną sekwencję kolorów oraz liniaturę do 250 lpi. Urządzenie, jak zapewnia Kodak, oferować będzie fotograficzną jakość wydruków. Kończąc swoją prezentację Sławomir Iwanowski wspomniał o pozytywnych zmianach w serwisie tej firmy.

Z kolei Jacek Galiński zaprezentował krótką historię dotyczącą rozwiązań flekso w ofercie Kodaka, a także platformę Kodak Flexcel NX, która – jak podkreślał - oferuje najwyższą jakość na dynamicznie zmieniającym się rynku fleksograficznym. Prelegent mówił również o zmianach w zakresie produkcji płyt fleksograficznych – nowej linii produkcji płyt Flexcel NX, nowej fabryce, która powstaje, a także o nowym centrum szkoleniowym firmy.

Gościem specjalnym tej części konferencji był Krzysztof Hołowczyc, znany kierowca rajdowy, który opowiedział swoją historię - o pasji, motywacji i osiąganiu celów. Jak podkreślali uczestnicy, była to ciekawa niespodzianka ze strony firmy Kodak. Prelekcja ta może bowiem stać się inspiracją dla wielu z nich.

Ważnym akcentem każdej konferencji Meet Kodak Polska są prezentowane na niej doświadczenia drukarń, które zdecydowały się zastosować w swojej codziennej produkcji najnowsze technologie tego producenta. W pierwszej części spotkania wystąpił Andrzej Tatar z firmy Royalpack spod Zielonej Góry, która została laureatem nagrody Sonora Green Leaf Award za rok 2016, jako pierwsza firma z Polski i jedyna firma w regionie Północnej Europy.

Z kolei w sesji dotyczącej offsetu o swoich doświadczeniach z rozwiązaniami Kodaka opowiedział Jakub Śliwiński z drukarni ColorPrint z Bydgoszczy.

Firma Kodak Polska zaproponowała też swoim gościom dwie sesje tematyczne: pierwsza związana była z drukiem offsetowym, druga z fleksograficznym.

Więcej – w czerwcowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Kodak Polska