Canon zaprasza do świata inspiracji druku cyfrowego
26 wrz 2018 09:50

Canon zaprosił na dwa wydarzenia poświęcone możliwościom wykorzystania cyfrowego druku do kampanii promocyjnych. Odbywające się w Customer Experience Centre (w Poing) Future Promotion Forum (25 września) oraz Production Printing Business Days (26-27 września) to jedne z największych wydarzeń skupiających przedstawicieli branży wydawniczej, marketingowej, promocyjnej, a także dostawców usług druku komercyjnego i reprezentantów firm.

Oba wydarzenia odbywają się pod hasłem „Fuel Emotion with Print”, ponieważ dotyczą roli druku promocyjnego i potencjału jego wykorzystania w wielokanałowych kampaniach. Podczas tych trzech dni przedstawiciele firm, PSP oraz klienci mogą poznać korzyści, jakie można czerpać z prowadzenia zintegrowanych kampanii promocyjnych łączących cyfrowy druk i możliwości personalizacji – wszystko po to, aby działania promocyjne jeszcze lepiej zintegrować z szerszą działalnością promocyjną marki. W ramach licznych pokazów prezentowane są nowoczesne przykłady produkcji i wykorzystania m.in. materiałów korespondencji bezpośredniej, POS czy elementów wystroju wnętrz.

Future Promotion Forum otworzyło wystąpienie Nicka Morrisa, founding partner z firmy Canvas w Londynie, który omówił zmiany zachowań, oczekiwań i aspiracji konsumentów oraz ich wpływ na przyszłość komunikacji promocyjnej. Rozmowa z udziałem dyrektora zarządzającego Print Power Europe, Ulbe Jellumy, poświęcona była z kolei wykorzystaniu druku w strategii tzw. kompozycji marketingowej (marketing mix). Dr Philippe Baecke, profesor ds. marketingu w Vlerick Business School opowiedział o tym, jak w skuteczny sposób dotrzeć do klientów, wykorzystując inteligentną analizę danych. Susan Fulczynski, process & project manager w sieci sprzedaży Bonprix (Hamburg) podzieliła się swoim doświadczeniem na temat wykorzystania spersonalizowanego druku w kluczowych kampaniach realizowanych dla swojego klienta. Natomiast doradca ds. komunikacji Gerhard Maertterer omówił, w jaki sposób marketerzy mogą poprawić współczynnik konwersji dzięki wysoce spersonalizowanej komunikacji opartej na materiałach drukowanych. Cykl wystąpień zakończyła prelekcja dyrektora operacyjnego w firmie Adnymics, Tobiasa Kieltscha, który podzielił się ze słuchaczami wiedzą na temat modeli biznesowych pozwalających na zwiększenie przychodów.

Inspirując uczestników przykładami wykorzystania najwyższej jakości aplikacji druku, podczas wydarzenia została zaprezentowana specjalnie przygotowana książka „Speed”. Wydrukowana w całości na systemie produkcyjnym Océ ProStream 1000 publikacja zawiera serię fotografii przedstawiających przedstawicieli brytyjskich środowisk młodzieżowych i subkultur ostatnich dwóch dekad. Wszystkie fotografie zostały wykonane przez znanego dokumentalistę Horsta Friedrichsa.

W ramach szerszej kampanii wizerunkowej książki „Speed” Canon zaprezentował dedykowane aplikacje druku zaprojektowane do dalszej promocji, takie jak pocztówki, czasopisma, magalogi i grafiki promocyjne, w tym plakaty i bannery. Wszystkie te aplikacje promujące książkę zostały wydrukowane na urządzeniach do druku cyfrowego Canon.

Uczestnicy Future Promotion Forum mogli również zobaczyć, w całości opracowane przez Canon, materiały stworzone na potrzeby specjalnie zaprojektowanej kampanii promującej fikcyjną markę Elemental. Ta kompleksowa realizacja ma podkreślić rolę druku w budowaniu zaangażowania wśród klientów na różnych etapach działań marketingowych.

Production Printing Business Days z kolei oferują klientom z całego regionu EMEA możliwość zapoznania się z najnowszymi innowacjami z dziedziny druku Canon w jednym miejscu. Prezentowana gama technologii obejmuje m.in. wysokowydajne atramentowe systemy druku arkuszowego i z roli (Océ ProStream 1000, Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ VarioPrint i300, Océ LabelStream 4000), niskonakładowe produkcyjne drukarki tonerowe (imagePRESS C10000VP, przetworniki imagePRESS C850 / C750, Océ VarioPrint TITAN 6000, Océ VarioPrint 140) oraz wielkoformatowe plotery płaskie i urządzenia rolowe do druku wysokiej jakości grafik i materiałów promocyjnych (Océ Arizona 1280 i 6170, Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 3700, imagePROGRAF PRO-4000S). Dodatkowo będzie można zapoznać się z możliwościami oprogramowania wspomagającego przepływ pracy: PRISMA, Quadient Inspire, Ironsides, EFI MarketDirect, Axode i Digital StoreFront (DSF).

Jeppe Frandsen, executive vice president, Canon Europe, komentuje: „Zarówno inaugurujące w tym roku Future Promotion Forum, jak i dobrze znane naszym gościom Production Printing Business Days licznie przyciągają przedstawicieli firm i branż wykorzystujących druk do rozwijania możliwości promocyjnych. Taki jest nasz cel, aby inspirować właścicieli i wydawców do wdrażania coraz bardziej twórczych pomysłów w życie. Firma Canon oferuje wiedzę i rozwiązania technologiczne umożliwiające tworzenie aplikacji najwyższej jakości, ale nie mniej ważne jest, aby łączyć przedstawicieli różnych środowisk biznesowych i dostrzegać zintegrowane modele współpracy między wszystkimi ogniwami łańcucha dostaw – to pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać potencjał możliwości, jakie daje druk cyfrowy”.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon