Debiut API Trends Folio 2019/2020 na targach Luxe Pack Monaco
5 paź 2018 10:34

Podczas targów Luxe Pack Monaco, odbywających się w dniach 1-3 października br. i skierowanych do osób oraz firm działających na rynku opakowań luksusowych, miała miejsce światowa premiera API Trends Folio 2019/2020. Jest to kolejna edycja wydawnictwa poświęconego najnowszym trendom w branży opakowaniowej.
API Trends Folio, którego pierwsze wydanie pojawiło się w 2015 r., stał się – jak zapewnia API – swego rodzaju branżowym przewodnikiem po trendach i stylach, a jednocześnie ich wyznacznikiem na nadchodzące miesiące. Korzystają z niego właściciele marek, projektanci graficzni, jak też drukarnie specjalizujące się w produkcji opakowaniowej. Publikacja za każdym razem definiuje i wskazuje 4 obszary tematyczne stymulujące – zdaniem specjalistów API – rozwój branży opakowaniowej. Prezentuje jednocześnie, w jaki sposób właściwe zastosowanie folii, laminatów czy materiałów holograficznych może wzmocnić przekaz marki i wpłynąć na jej postrzeganie w kontekście zmian zachodzących na rynku.
Podobnie jak przy poprzednich edycjach, także tym razem Trends Folio stanowi ewolucję wcześniejszych publikacji z tej serii. W założeniach twórców ma ono wspierać innowacyjność na każdym etapie procesu powstawania i wytwarzania opakowania. Tegoroczna edycja uwzględnia rosnące zapotrzebowanie na najwyższej klasy efekty i wykończenia, stosowane w produktach luksusowych dostępnych w sprzedaży detalicznej.
Pomysłodawcą i szefem zespołu odpowiedzialnego za projekt Trends Folio jest David Peters, creative development manager w firmie API. Komentując pojawienie się nowej wersji wydawnictwa, podkreśla on znaczenie metod, dzięki którym właściciele marek mogą wykorzystać informacje o bieżących i przyszłych trendach do wyróżnienia się na tle konkurencji, większej interakcji z konsumentami oraz zwiększenia atrakcyjności ich produktów obecnych na półce sklepowej.
Targi w Monaco były jednocześnie okazją do promocji Transmet – rozwiązania pozwalającego właścicielom marek zredukować negatywny wpływ na środowisko naturalne bez uszczerbku na jakości finalnego opakowania klasy premium. „Przez ostatnich pięć lat inwestowaliśmy w rozbudowę naszego portfolio w zakresie niezawierających folii laminatów do wykańczania opakowań. Obecnie cała seria produktów Transmet umożliwia łączenie różnej stylistyki, stojącej za trendami wskazanymi w Trends Folio, z proekologicznością. W rezultacie użytkownik otrzymuje efekty, nadające markowym opakowaniom unikalny wygląd i charakter”.

Więcej – w październikowej „Poligrafice”.

Opracowano na podstawie informacji firmy API Group