Kalendarz Opolgrafu promuje czytelnictwo
4 sty 2019 13:45

Tysiące książek, kilka dni planu zdjęciowego, tygodnie montażu oraz zaangażowani pracownicy – czyli „książkowy” kalendarz na rok 2019 drukarni Opolgraf. Jest to pierwsza tego typu publikacja w Polsce, która począwszy od koncepcji, przygotowania, poprzez realizację zdjęć, skład, aż po druk została przygotowana przez pracowników drukarni. Kalendarz promuje czytelnictwo oraz pokazuje, że Opolgraf to nie tylko fabryka książek, ale przede wszystkim kreatywności i wielu inspiracji.

Plan zdjęciowy trwał prawie tydzień, gdyż odpowiednie ułożenie książek, ich dobór zależnie od koloru i wielkości wymagał czasu oraz nakładu pracy. Realizacją zdjęć zajął się pracownik drukarni – Paweł Rulewski – specjalista ds. wydruków wielkoformatowych, który pasjonuje się również fotografią. „Kiedy Natalia (spec. ds. marketingu i PR) opowiedziała o pomyśle kalendarza, zaproponowałem, że z chęcią sam wykonam zdjęcia i zajmę się obróbką zdjęć oraz składem. Praca nad kalendarzem 2019 była świetną przygodą i zdecydowanie nowym doświadczeniem” – wspomina Paweł Rulewski.

„Na potrzeby kalendarza stworzyliśmy specjalny stelaż (zaprojektowany przez Pana Stefana Plutę – Złotą Rączkę Opolgrafu), który utrzymywał aparat pod sufitem, a na podłodze układaliśmy w różnych aranżacjach i figurach książki oraz składki drukowane w Opolgrafie” – mówi Natalia Ciecióra, PR-owiec drukarni, która odpowiadała za koordynację wszystkich kalendarzowych prac. Dział marketingu zamienił się w studio fotograficzne, przebieralnię i salon piękności, gdzie każdy uczestnik sesji mógł się poczuć jak w profesjonalnym studio.

W projekt zaangażowało się wielu pracowników, a tworzenie własnymi siłami kalendarza z pewnością integruje cały zespół. Łącznie 19 osób wzięło udział w sesji zdjęciowej: reprezentanci działu handlowego, zaopatrzenia, produkcji, introligatorni, warsztatu, jakości, technologii, CtP oraz administracji. „Uwielbiam nasze kalendarze, w których występują pracownicy. W roku 2016 wcielaliśmy się w muzyków, kilka lat wcześniej w postaci filmowe. Pamiętam również kalendarz z udziałem naszych dzieci” – wspomina Agnieszka Krehut-Kaniecka, kierownik działu zaopatrzenia. „Nie mogłam doczekać się realizacji zdjęć do kalendarza 2019 – to zdecydowanie oryginalny pomysł zaangażowania pracowników do sesji zdjęciowej i przede wszystkim świetna zabawa” - mówiła Joanna Biernat, która w drukarni zajmuje się kontaktami z klientami polskimi oraz zagranicznymi.

W kalendarzu znajdziemy 12 zdjęć, które zostały dobrane w nawiązaniu do poszczególnych miesięcy. Każde zdjęcie jest wyjątkowe, oryginalne i ma swój niepowtarzalny klimat. Warto przypomnieć, że więcej zdjęć można zobaczyć na stronie Opolgrafu oraz po zeskanowaniu kodu QR zamieszczonego na kalendarzu.

Opolgraf to jedna z najlepszych drukarń dziełowych w Polsce, która rocznie drukuje 9 mln książek, wysyłanych zarówno do polskich, jak i zagranicznych wydawców. Drukarnia czynnie angażuje się w działania promujące czytelnictwo, dlatego od 2016 roku organizuje Festiwal Książki Opole i utworzyła Fundację Fabryka Inspiracji PL, której celem jest propagowanie idei czytelnictwa.

Opracowano na podstawie informacji firmy Opolgraf