W styczniowej „Poligrafice” króluje wielki format, także w związku z nadchodzącymi targami RemaDays Warsaw. Oprócz licznych zapowiedzi wystawców znajdziecie Państwo w tym numerze m.in. artykuł na temat nowej ekologicznej strategii firmy Integart, mającej na celu zapoczątkowanie zmian w myśleniu i praktykach całej branży Viscom w dążeniu do zminimalizowania jej wpływu na środowisko. O nowym wymiarze podświetlanych reklam dzięki zastosowaniu w nich druku 3D pisze Matan Weinstein z firmy Massivit 3D.
Nowością jest też metaliczny atrament utwardzany promieniami UV, który – według jego producenta, firmy Mimaki – stanowi element „nowej technologii do tworzenia następnej generacji druku cyfrowego”.
Druk cyfrowy wkracza coraz szerszym frontem do produkcji etykiet; w najnowszym wydaniu przeczytacie Państwo o pierwszej w Polsce instalacji maszyny Konica Minolta Accurio Label 190, a także o rozwiązaniu japońskiej firmy Shiki, które zdaniem polskiego dystrybutora tej marki zmieni rynek maszyn cyfrowych.
Coraz większą popularność zyskuje także cyfrowe uszlachetnianie; informujemy o premierowej w naszym kraju maszynie Scodix Ultra 2 PRO + Foil uszlachetniającej arkusze w formacie B2+, która rozpoczęła pracę w warszawskiej drukarni Enaf.
Nie znaczy to, że tradycyjne technologie druku odchodzą w zapomnienie; najnowszą inwestycją Częstochowskich Zakładów Graficznych, związaną z obchodzonym przez nie w ub.r. jubileuszem 120-lecia, jest maszyna offsetowa Komori z opcją lakierowania dyspersyjnego i personalizacji w technice inkjet. Relacja oczywiście także w styczniowej „Poligrafice”.
Miłej lektury!