Nowe inwestycje Centrum Poligrafii
8 kwi 2019 11:50

Pierwsza połowa br. to dla warszawskiego Centrum Poligrafii Sp. z o.o., należącego do Małgorzaty i Mieczysława Jakubickich, okres kolejnych znaczących inwestycji w ponad 30-letniej historii tego przedsiębiorstwa. W kwietniu rozpocznie tu pracę jedna z najbardziej innowacyjnych – co podkreślają właściciele firmy – arkuszowych maszyn cyfrowych do druku kolorowego dostępnych na rynku. Firma wzbogaciła też niedawno swój park sprzętowy w obszarze introligatorni o nowe urządzenia do bigowania oraz foliowania (to drugie posiada również opcję złocenia). Wszystko z myślą o jeszcze sprawniejszej obsłudze obecnych i potencjalnych klientów w zakresie produkcji książkowej oraz komercyjnej. Zlecenia z tego obszaru pozyskiwane są m.in. za pośrednictwem działającego pod hasłem „Twoja książka – nasza pasja” portalu Drukomatic.pl, który stanowi własność Centrum Poligrafii Sp. z o.o.
„Miniony rok przyniósł dynamiczny wzrost prac zlecanych nam online, właśnie za pomocą tego intuicyjnego i wszechstronnego narzędzia, jakim jest Drukomatic.pl – mówi Małgorzata Jakubicka. – Jest to portal skierowany do klientów, zarówno przedsiębiorstw, jak i osób prywatnych, poszukujących optymalnego sposobu na wykonanie kolorowych i monochromatycznych prac nisko- oraz średnionakładowych. Nasze obecne wyposażenie, zarówno w obszarze druku, jak oprawy i uszlachetniania, pozwala na ich sprawną realizację. Niebawem jeszcze bardziej przyspieszymy ten proces w związku z zakupem nowej arkuszowej maszyny kolorowej ”.
Po jej zainstalowaniu na park sprzętowy Centrum Poligrafii Sp. z o.o. składać się będą m.in. 2 maszyny do druku kolorowego na papier cięty, 2 urządzenia monochromatyczne oraz bogato wyposażona introligatornia. „Postanowiliśmy tym samym wrócić niejako do naszych „korzeni”, tj. skoncentrować się na produkcji komercyjnej i dziełowej – dodaje Mieczysław Jakubicki. – Skłoniła nas do tego m.in. rosnąca popularność portalu Drukomatic.pl oraz zwiększone zainteresowanie kolejnymi, wprowadzanymi w nim sukcesywnie kategoriami produktowymi. Stąd decyzja o dalszych inwestycjach w nowe rozwiązania do drukowania, oprawy i uszlachetniania książek oraz materiałów komercyjnych, pozwalających na kompleksową obsługę naszych klientów”.
Nowa maszyna, jak przyznają właściciele Centrum Poligrafii Sp. z o.o., zwiększy możliwości firmy w kontekście wykonywania zarówno produkcji dziełowej, jak i komercyjnej. „Dzięki długiej kasecie podającej obsługuje ona materiały o maksymalnym formacie 33x70 cm, co podnosi ekonomikę i elastyczność wielu realizowanych przez nas zleceń. Pozwala na drukowanie – w trybie dwustronnym – arkuszy odpowiadających potrójnemu formatowi A4, a tym samym jest dwa razy szybsza od użytkowanego przez nas obecnie rozwiązania. Zakładamy, że sprawdzi się ona znakomicie także przy produkcji mieszanej, uwzględniającej druk kolorowy i czarno-biały, jak też przy wyrobach personalizowanych” – mówi Mieczysław Jakubicki.
„Z kolei inwestycje w części postpress umożliwią nam wprowadzenie do książek i innych produktów wymagających okładki wartości dodanej w postaci atrakcyjnego, niebanalnego i przyciągającego wzrok uszlachetnienia – dodaje Małgorzata Jakubicka. – Z tego też względu wprowadzamy do oferty m.in. kalendarze książkowe”.
Centrum Poligrafii Sp. z o.o. istnieje od 1987 roku. Współpracuje z jednostkami administracji państwowej (uczestnicząc w przetargach publicznych), przedsiębiorstwami oraz osobami prywatnymi. Realizuje zamówienia – począwszy od jednej sztuki – z zakresu książek, broszur, materiałów konferencyjnych, instrukcji obsługi, katalogów, kalendarzy czy wizytówek.
Kilka lat temu właściciele zdecydowali się na uruchomienie portalu Drukomatic.pl. „Obecnie większość zleceń komercyjnych, zamawianych zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne, trafia do nas właśnie przez internet – mówi Mieczysław Jakubicki. – To znacząco ułatwia ich obsługę, zaś dzięki właściwemu pozycjonowaniu strony pozyskujemy coraz więcej nowych prac”.
Jakiś czas temu zakres zleceń realizowanych przez Centrum Poligrafii Sp. z o.o. poszerzył się o zupełnie nowy obszar – druki transakcyjne. „W tym celu w firmie pojawiła się maszyna jednego z renomowanych producentów, która umożliwia nam zaoferowanie klientom obsługi korespondencji masowej, także personalizowanej: drukowanie, pakowanie, kopertowanie i wysyłkę – mówi Mieczysław Jakubicki. – Dział ten, obecny u nas od około dwóch lat, systematycznie się rozwija, wspierając z powodzeniem naszą podstawową produkcję. (...)”.

Opracowano na podstawie informacji Centrum Poligrafii