Alstor Sp.j. przekazuje część biznesu spółce Alstor SDS
9 kwi 2019 09:37

W dniu 1 kwietnia 2019 r. decyzją zarządu spółka Alstor Sp.j. przekazała część swojego biznesu powołanej pod koniec ubiegłego roku spółce Alstor SDS Sp. z o.o.

Alstor Sp.j. będzie kontynuować swoją działalność w oparciu o trzy główne filary - jednostki biznesowe, które będą dystrybuować rozwiązania medyczne, produkty konsumenckie i rozwiązania obrazowania. Te ostatnie kierowane są głównie do zastosowań specjalistycznych: w fotografii, grafice, medycynie, monitoringu oraz na inne rynki wertykalne, dla których ofertę EIZO rozwinęło w ciągu ostatnich 5 lat. Wymienione linie produktów łącznie stanowią ponad 70 proc. dotychczasowego obrotu Alstor. Z kolei spółka Alstor SDS Sp. z o.o. będzie oferować rozwiązania dotyczące przetwarzania dokumentów (DMS), szeroko pojętej infrastruktury IT i Data Center oraz sieci informatycznych.

Jak powiedział Adam Zwierzynski, CEO Alstor: „Przekazanie części naszego biznesu usprawni naszą pracę, jednocześnie nie spowoduje spadku obrotów. Według planów, a dotychczasowy poziom realizacji wskazuje na to, że są to plany realne, obrót za rok 2019 przekroczy wynik, który uzyskaliśmy w roku ubiegłym.”

Właścicielami spółki Alstor Sp.j. pozostają Adam Zwierzynski i Jan Siwek. Dotychczasowi udziałowcy, Tomasz Szukała i Jarosław Kupiec, odeszli z firmy i założyli własną spółkę Alstor SDS Sp. z o.o., która przejmie część dotychczasowych zobowiązań stanowiących kontynuację działalności w zakresie rozwiązań dla przedsiębiorstw.

Spółka Alstor sp.j. nadal oferuje swoim partnerom produkty w  zakresie dystrybucji poprzez swoje jednostki biznesowe. Natomiast wyodrębnienie spółki Alstor SDS pozwoli na podwyższenie jakości współpracy pomiędzy partnerami handlowymi obu spółek oraz  pracownikami, ułatwienie przepływu informacji, a także podniesienie jakości oferowanych usług.

„Podział ten był konsekwencją naturalnych zmian, które nastąpiły w efekcie dywersyfikacji oferty i utworzenia specjalizowanych departamentów obsługujących klientów z różnych rynków. Jako specjalizowany dystrybutor VAD zawsze dokładaliśmy szczególnych starań, aby zapewnić naszym klientom właściwy poziom obsługi. Z kolei nasi dostawcy otrzymywali od nas pełne wsparcie, obejmujące nie tylko sprzedaż, ale również aktywną promocję swoich produktów na rynku polskim. Przy dużej ilości i różnorodności oferowanych przez Alstor rozwiązań sprostanie oczekiwaniom klientów i partnerów handlowych stało się trudne. Decyzja o podziale zobowiązań z pewnością poprawi funkcjonowanie i efektywność obu firm” – dodaje Adam Zwierzynski.

Opracowano na podstawie informacji firmy Alstor Sp.j.