Dawny Kodak Flexographic Packaging staje się Miraclon
10 kwi 2019 10:10

Sprzedaż Działu Opakowań Fleksograficznych firmy Kodak (Flexographic Packaging Division), o której informowaliśmy w listopadzie ub.r., została ostatecznie sfinalizowana. Stanowi on obecnie część portfolio nabywcy - angielskiego funduszu inwestycyjnego Montagu Private Equity - jako autonomiczne przedsiębiorstwo o nazwie Miraclon.

Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, firmą będzie nadal zarządzać kierownictwo działu flekso Kodaka. Miraclon będzie rozwijać, produkować i sprzedawać produkty flekso dla segmentu opakowań, przede wszystkim system produkcji płyt Kodak Flexcel NX.

Ostateczna wartość transakcji wyniosła ok. 320 mln USD. Kodak wykorzysta kwotę netto tej transakcji na spłatę długów terminowych. Jak powiedział Jim Continenza, prezes firmy Kodak, jest to jedno z licznych działań podjętych w celu wzmocnienia stabilności finansowej przedsiębiorstwa.

Kodak podkreśla swoje niezmienne zaangażowanie w sektorze poligraficznym. Grupa zamierza się skoncentrować na segmentach notujących wzrost, zwłaszcza na niewymagających obróbki płytach Sonora (których sprzedaż w 2018 r. wzrosła o 19 proc.), technologii inkjet (wzrost sprzedaży maszyn Kodak Prosper o 8 proc. w 2018), oprogramowaniu do zarządzania produkcją oraz licencjonowaniu marki.

Na podstawie graphiline.com opracowała IZ