Abris sprzedaje spółkę CheMeS
23 kwi 2019 15:13

17 kwietnia br. Abris Capital Partners podpisał wiążącą umowę sprzedaży spółki CheMeS M. Szperliński Sp. z o.o. Nabywcą jest fundusz private equity Innova Capital.

Abris CEE Mid-Market Fund II zainwestował w CheMeS w 2015 r., przejmując jego większościowy pakiet udziałów. Przez ostatnie 3,5 roku razem z Maciejem Szperlińskim, założycielem firmy i jej prezesem, wdrożono ambitny program inwestycyjny i produkcyjny. Rozpoczęto także wymagającą produkcję laminowanych tub, jak też postawiono na rozwój i profesjonalizację organizacji. Dzięki temu firma wydatnie zwiększyła swoje moce sprzedażowe i operacyjne oraz potwierdziła swoją mocną pozycję rozpoznawalnego gracza na rynku etykiet. Obecnie do grona stałych klientów CheMeS zaliczają się zarówno uznane giełdowe spółki, jak i średniej wielkości przedsiębiorstwa z całej Europy, działające w branżach FMCG takich jak kosmetyczna, środków higieny osobistej, produkcja żywności czy logistyka.

Mamy ogromną satysfakcję, że mogliśmy wesprzeć w realizacji ambitnych planów rozwojowych polską, rodzinną firmę, działającą na rynku od ponad 25 lat. Razem z Maciejem Szperlińskim i kluczową kadrą menedżerską zrealizowaliśmy cele biznesowe wyznaczone na początku naszej współpracy. Z dumą przekazujemy stery nowemu właścicielowi, który daje możliwość dalszego dynamicznego rozwoju CheMeS” – podsumowuje Edgar Koleśnik, dyrektor inwestycyjny w Abris Capital Partners Ltd.

Dla funduszu Innova Capital inwestycja w CheMeS jest elementem strategii konsolidacji sektora etykiet w Europie Środkowej oraz kolejną akwizycją w tym sektorze po ogłoszonej w marcu br. transakcji nabycia większościowego pakietu udziałów w Embe Press Sp. z o.o.

Jesteśmy dumni, że staliśmy się udziałowcem w tak rozpoznawalnej spółce w sektorze etykiet, jaką jest CheMeS. Pragniemy wspomóc firmę i jej kadrę kierowniczą w dalszej realizacji ambitnych planów rozwoju na tym bardzo perspektywicznym rynku. Zarówno Embe Press, jak i CheMeS to czołowi gracze w sektorze etykiet w Polsce, o komplementarnej ofercie produktowej oraz różnorodnych grupach klientów, co stanowi o wysokiej atrakcyjności obu tych inwestycji z perspektywy funduszu” – powiedział Michał Wojdyła, dyrektor zarządzający Innova Capital.

Bardziej szczegółowe informacje na temat planów Innova Capital w sektorze etykiet zostaną przedstawione po sfinalizowaniu transakcji, co nastąpi po uzyskaniu zgód UOKiK.

Opracowano na podstawie informacji firmy Abris

 

error: Kopiowanie zabronione!