Heidelberg koncentruje się na cyfrowej transformacji
6 cze 2019 12:42

Po udanym zakończeniu roku finansowego 2018/2019, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) dąży do energicznej transformacji cyfrowej. Firma ma stać się mniej podatna na wahania koniunktury w przyszłości, głównie ze względu na ekspansję innowacyjnych cyfrowych modeli biznesowych i powtarzalnych umów sprzedaży.

W roku finansowym 2018/2019 zawarto około 30 umów, przy czym popyt klientów stale rośnie, dlatego Heidelberg kontynuuje rozszerzanie swojej oferty. Obecnie klientom proponowany jest w pełni zintegrowany pakiet, który łączy w sobie sprzęt, usługi, oprogramowanie i materiały eksploatacyjne w ramach jednego, wieloletniego kontraktu. W przyszłości klienci będą mogli również łączyć i wykorzystywać poszczególne komponenty oferty przez określony czas, zgodnie z ustalonymi standardami. W perspektywie średnioterminowej około jednej trzeciej całkowitej sprzedaży i około dwóch trzecich sprzedaży pochodzącej umów powtarzalnych ma być generowane z tego typu działalności kontraktowej.

Ponadto Heidelberg pracuje nad platformą branżową, która ma zaoferować drukarniom zautomatyzowane środki w zakresie aplikacji i materiałów eksploatacyjnych. Jak szacuje producent, w związku z rozwojem portfolio cyfrowego w rozwijającym się segmencie opakowań, liczba zainstalowanych systemów wzrośnie. Tym samym producent spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży materiałów eksploatacyjnych, która ma przewyższyć sprzedaż segmentu maszynowego. Na przykład w Chinach Heidelberg po raz pierwszy dołączył do wiodącego producenta opakowań, aby zainwestować w nowy model biznesowy online do projektowania, zamawiania i drukowania niestandardowych kartonów składanych pod nazwą „boxuni”.

„Intensywnie dążymy do reorganizacji dzięki ekspansji cyfrowych modeli biznesowych i znacznie wyższemu udziałowi powtarzalnych sprzedaży kontraktowych z nimi związanych. W średnioterminowej perspektywie chcemy wrócić na ścieżkę wzrostu i ograniczyć zależność od wahania koniunktury” - wyjaśnia dyrektor generalny firmy Heidelberg, Rainer Hundsdörfer.

Na podstawie informacji firmy Heidelberg opracowała BZ