Agfa wprowadza na rynek technologię rastrowania SPIR@L dla heatsetu i coldsetu
27 cze 2019 08:17

SPIR@L to najnowsza, opatentowana przez firmę Agfa, technologia rastrowania, znajdująca zastosowanie zarówno w druku komercyjnym, jak i gazetowym. Jak zapewnia producent, umożliwia ona przeniesienie z maszyny na papier punktów z zakresu 1-99 proc. bez żadnych dodatkowych działań, gwarantując jednocześnie wysoką żywotność reprodukowanych barw i odpowiednią ostrość obrazów. Za sprawą nietypowego kształtu punktów rastrowych, można zminimalizować problemy występujące podczas drukowania (np. murzenie), jak również te pojawiające się w procesie naświetlania CtP (np. paskowanie). Jak potwierdzają testy beta przeprowadzone przez firmę Agfa u kilku jej klientów, nowy raster pozwala uniknąć zmiany odcienia w przypadku barw niebieskich, umożliwiając osiągnięcie wyższej jakości reprodukcji. Jak podkreśla dostawca, dzięki specyficznemu kształtowi punktów rastrowych zredukowana zostaje również grubość warstwy farby nanoszonej na podłoże, co skraca czas schnięcia wydruków i zmniejsza ilość zużywanej energii.
„Pomysł, jaki stoi za rastrem SPIR@L, jest zarazem prosty i błyskotliwy – mówi Erik Peeters, menedżer marketingu ds. druku komercyjnego w firmie Agfa. – Zastąpiliśmy w nim tradycyjne punkty stosowane w drukowaniu offsetowym bardziej wydajnymi, spiralnymi ich kształtami. Dzięki temu do wykonania tej samej pracy niezbędna jest mniejsza ilość farby, co skutkuje krystalicznie czystym obrazem i wyższą wydajnością maszyny drukującej”.
Jak zaznacza Agfa, technologia SPIR@L nie wymaga żadnej dodatkowej rozbudowy sprzętowej zarówno jeżeli chodzi o proces drukowania, jak też etap przygotowalni.


SPIR@L to jeden z kluczowych elementów programu ECO3 firmy Agfa. Zakłada on projektowanie i tworzenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie sprzętu, oprogramowania i materiałów eksploatacyjnych. Koncentruje się na trzech aspektach: ekologii, ekonomii i wygodzie ich użytkowania. Wszystko po to, by uczynić działania realizowane zarówno w obszarze prepressu, jak i drukowania czystszymi oraz bardziej wydajnymi, a użytkowane rozwiązania – łatwiejszymi w zarządzaniu i utrzymaniu.
„SPIR@L znakomicie wpisuje się w naszą filozofię, która bazuje na poprawie jakości oraz oferowaniu rozwiązań pozwalających naszym klientom na generowanie oszczędności czasowych i finansowych” – dodaje Guy Desmet, kierujący marketingiem w dziale rozwiązań offsetowych firmy Agfa.

Opracowano na podstawie informacji firmy Agfa