Future Promotion Forum 2019 i Production Printing Business Days 2019
20 sie 2019 09:54

24 września br. w Poing pod Monachium Canon już po raz drugi zorganizuje Future Promotion Forum. To jedno z ważniejszych w Europie wydarzeń dla branż wydawniczej, marketingowej, promocyjnej oraz dostawców usług druku komercyjnego. O sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych będą rozmawiać zgromadzeni licznie eksperci i goście. Hasło przewodnie wydarzenia brzmi: „Postaw na zaangażowanie! Wykorzystuj dane i sprzedawaj emocjami”. Dzień później zaś odbędzie się Production Printing Business Days 2019. Wydarzenie będzie okazją do zapoznania się z pełnym asortymentem rozwiązań Canon do druku cyfrowego, przyjrzenia się pracy urządzeń drukujących oraz uzyskania wszelkich informacji od ekspertów, którzy poprowadzą prezentacje.

Współczesny konsument jest przesycony treściami dostarczanymi mu w formie cyfrowej. Szczególnie działy marketingu i promocji polubiły ten kanał komunikacji z klientem – ze względu na szybkość dotarcia i szybszą optymalizację kosztów. Okazuje się jednak, że stawianie wyłącznie na cyfrowe kanały dotarcia nie do końca jest słuszną strategią, gdyż – bombardowany gigantyczną ilością marketingowego przekazu - współczesny użytkownik internetu w dużej mierze uodpornił się na ten przekaz.

Inną kwestią są „bariery” technologiczne, takie jak filtry antyspamowe czy narzędzia blokujące reklamy – okazuje się bowiem, że Polacy od lat przodują w wykorzystaniu tego typu oprogramowania. Efekt? Kampanie marketingowe nie zawsze docierają ze swoim przekazem tam, gdzie miały dotrzeć, a to realnie wpływa na założone KPI’s.

Okazuje się także, że przekazy marketingowe, które pojawiają się jedynie w sieci, nie wzbudzają takiego zaufania, jak powielone w innych, cieszących się większym zaufaniem, kanałach. Jakie kanały wzbudzają zaufanie odbiorców? W pierwszej kolejności jest to prasa. Reklamy zamieszczone w gazetach wzbudzają zaufanie u 82 proc. badanych. 76 proc. badanych ufa drukowanym katalogom, a 69 proc. – plakatom i bannerom.

Jak więc widać, po czasach, kiedy druk w komunikacji marketingowej tracił swoją pozycję na rzecz działań w sieci, znów odzyskuje należne mu miejsce. Dodatkowo dziś możliwości druku w działaniach promocyjnych są zupełnie inne niż kilka czy kilkanaście lat temu. Dzięki wdrożeniu druku cyfrowego możliwe jest bowiem wykorzystanie danych w czasie rzeczywistym, także w materiałach drukowanych. To zaś w komunikacji promocyjnej pozwala stworzyć spójny przekaz, docierający do odbiorcy zarówno online, jak i offline.

Badania pokazują, że z fizyczną przesyłką odbiorca obcuje dłużej niż z treścią wyświetlaną w internecie; oddziałuje ona nie tylko na jego wzrok, ale także na zmysł dotyku czy węchu, przez co zostaje zapamiętana na dłużej. W momencie zaś, kiedy przesyłka taka może zostać spersonalizowana i dostarczona adresatowi pocztą tradycyjną w odpowiednim czasie, przestaje być sztampową ulotką, którą w swoich skrzynkach pocztowych znajdują wszyscy mieszkańcy bloku. Zyskuje zaś rolę łącznika pomiędzy marką a konsumentem, zachęcając go np. do dokończenia zakupów czy skorzystania z promocji. Dodatkowo w dobie większej ostrożności w zakresie przetwarzania danych osobowych druk może być traktowany jako bezpieczny kanał dotarcia do odbiorców.

O tych oraz innych sposobach wykorzystania druku w kampaniach promocyjnych będą rozmawiać uczestnicy Future Promotion Forum 2019. Podczas spotkania będzie wiele okazji do wymiany doświadczeń, opinii i wrażeń z przedstawicielami innych firm i marek, drukarń czy firm z branży mediowej.

Wśród zgromadzonych ekspertów będą m.in.:

Patrick Brück, Team Lead Sales w firmie HubSpot GmbH, który zajmuje się oprogramowaniem do wprowadzania danych.

Olaf Hartmann, dyrektor zarządzający w Multisense Institute for Sensory Marketing.

Faye Hawkins, dyrektor zarządzający w londyńskiej agencji content marketingowej First Base Unlimited.

• Lars Schlimbach, Head of Partner-Management & Development Dialogmarketing w Deutsche Post.

Podczas Production Printing Business Days z kolei wszyscy zgromadzeni goście będą mogli zapoznać się z innowacjami w zakresie druku, jakie oferuje Canon. Poznają m.in. tajniki druku na żądanie z wykorzystaniem zmiennych danych.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon