Web-to-Print nie osiągnął jeszcze swojego pełnego potencjału
23 wrz 2019 12:58

 

Unitedprint SE jest międzynarodową, opartą na innowacjach firmą zajmującą się sprzedażą usług druku w branżach poligraficznej, medialnej i reklamowej. Jako jedna z pierwszych i wiodących drukarń internetowych Unitedprint obsługuje znane portale web-to-print print24 i Easyprint, jak również program partnerski Unitedprint Shop Services (USS). Od 1 lipca 2019 r. nowym członkiem zarządu Unitedprint odpowiedzialnym za innowacje i marketing jest Fabian Frenzel. W wywiadzie daje „Poligrafice” ekskluzywny wgląd w strategię Unitedprint i perspektywy rynku WtP.

Wywiad z Fabianem Frenzlem (na zdjęciu), CMO Innovation/Marketing w Unitedprint SE: „Wszystko, co dzisiaj jest całkiem normalne, kiedyś wydawało się niezwykłe; nie tak dawno temu dotyczyło to również web-to-print. I wiele z tego, co jest dzisiaj niezwykłe, będzie w końcu całkiem normalne. Wynika to z charakteru zmian zachodzących w inteligentnych firmach takich jak  Unitedprint".

 

Jakie są Pana obowiązki na nowym stanowisku w Radzie Dyrektorów Unitedprint i jakie stawia Pan przed sobą cele?

Fabian Frenzel: W nadchodzących latach główny nacisk zostanie położony na wsparcie naszej transformacji z grupy hybrydowej, specjalizującej się w WtP z własnymi zakładami produkcyjnymi do inteligentnej firmy zajmującej się handlem elektronicznym, która jest konsekwentnie zaangażowana w strategię platformy. Jest to zatem kwestia przełamania złożonych, tradycyjnie pionowych procesów biznesowych, aby móc je przeprowadzać bardziej efektywnie w wyniku interakcji różnych, połączonych w sieć uczestników. Wiąże się to nie tylko z nowymi procesami marketingowymi i sprzedażowymi, ale przede wszystkim z nowymi procesami zakupowymi, co oczywiście stanowi wyzwanie dla całej naszej firmy.

 

Dotychczas Unitedprint był znany jako firma świadcząca usługi druku dla swoich klientów. Co się zmieni w przyszłości?

F.F.: Fundamenty pozostaną niezmienne. Obecnie wdrażamy stopniowy outsourcing naszych procesów produkcyjnych. Naszą produkcję analogową, wykonywaną w technologii offsetowej, realizujemy w coraz większym stopniu za pośrednictwem wykwalifikowanych krajowych i międzynarodowych partnerów produkcyjnych. Korzystamy z nowych, opartych na technologii zasobów online, które mają decydujące zalety w porównaniu z tradycyjnymi strukturami. Za pomocą tego systemu procesy operacyjne, obejmujące procesy produkcyjne, mogą być prezentowane w sposób zdecentralizowany, skalowalny i zoptymalizowany pod kątem procesów międzynarodowych. Daje nam to między innymi maksymalną elastyczność i skraca czas dostawy, ponieważ jesteśmy znacznie bliżej naszych klientów. „Myśl globalnie. Drukuj lokalnie“ to hasło, które z powodzeniem stosujemy od kilku lat na różnych poziomach i które konsekwentnie doskonalimy.

 

Największą popularnością cieszy się print24 - flagowy portal Unitedprint ze względu na wysoką jakość produktu i niezawodność dostaw. Czy Państwa partnerzy produkcyjni mogą sprostać tym wymaganiom produkcji przemysłowej? 

F.F.: W całej Europie istnieją tysiące małych, średnich i dużych drukarń z dużym doświadczeniem w dostarczaniu wysokiej jakości produktów, produkujących z bardzo wysoką wydajnością i absolutną niezawodnością. Jak pokazały ostatnie lata, wiele z tych drukarń nadal przeżywa trudne czasy, ponieważ po prostu brakuje im wystarczającej skali dla wysoko wykwalifikowanych pracowników i ich pierwszorzędnego wyposażenia technicznego. Dzięki nam firmy poligraficzne uzyskują dodatkowe, znaczące źródło przychodów bez konieczności ponoszenia kosztów marketingowych i sprzedażowych. W Unitedprint w przyszłości bardziej niż kiedykolwiek skoncentrujemy się na innowacyjnym, profesjonalnym handlu elektronicznym, tak więc zamówienia klientów i naszych partnerów produkcyjnych będą miały skalę niezbędną do optymalnej produkcji tych zamówień w dużej liczbie. Oczywiście moderujemy w pełni zautomatyzowane procesy i zapewniamy niezbędne standardy, z których nasi partnerzy produkcyjni czerpią również ogromne korzyści, wykraczające poza nasze zamówienia. Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanej organizacji, uproszczonym procesom i - co nie mniej ważne - znacznie poprawionym warunkom zakupu materiałów.

 

A więc zamierzacie państwo stworzyć swego rodzaju platformę zakupów? 

F.F.: I dystrybucji! Od 2016 roku oferujemy w Unitedprint nasz program partnerski USS Partnershop. Obecnie mamy kilkuset niezależnych partnerów w całej Europie, którzy prowadzą własny sklep WtP. Partnerzy ci wykorzystują naszą darmową platformę WtP, w tym całą infrastrukturę IT, do budowania niezależnego biznesu web-to-print z lokalnymi i regionalnymi grupami docelowymi. To działa naprawdę dobrze i jest w pewnym sensie odpowiednikiem naszej platformy zakupowej. W szczególności decydującą rolę odgrywa tu mój kolega Ali Jason Bazooband, dyrektor zarządzający wszystkich naszych międzynarodowych spółek handlowych. Odpowiada on za sprzedaż naszych sklepów markowych print24, Easyprint oraz naszego specjalnego portalu techniki reklamowej DDK PRINT BIG, jak również wszystkich naszych sklepów partnerskich USS. Dlatego też postrzegamy siebie jako otwartą sieć, która nie zasila już naszej własnej produkcji, ale przede wszystkim wspiera strony trzecie takie jak partnerzy handlowi i producenci. Wszystko to ma wiele wspólnego z inteligencją danych i kompetencjami sieciowymi, a od ponad dziesięciu lat przynajmniej tyle samo wspólnego z bardzo długim i bardzo udanym doświadczeniem jako międzynarodowa drukarnia online. Jako firma całkowicie wolna od długów i dysponująca wspaniałą bazą kapitałową, która nie ma sobie równych, jesteśmy bardzo dumni z tego, że możemy stawić czoło krajowym i międzynarodowym korporacjom notowanym na giełdzie oraz finansowanym przez rynek kapitałowy.

 

Czyli obecność lokalna i regionalna jest nadal pożądana w epoce internetu? 

F.F.: Zgadza się! Dzięki takiemu podejściu i osobistym konsultacjom nasi partnerzy USS nie tylko pełnią funkcję osób kontaktowych w dużych aglomeracjach miejskich. Wielu naszych partnerów działa w swoich sieciach osobistych, w których do tej pory kontakt z WtP był niewielki. W ciągu ostatnich dwóch lat szczególnie intensywnie inwestowaliśmy również w bliskość klienta dla naszej marki print24. Obecnie w każdym z 26 europejskich krajów docelowych mamy własne lokalne zespoły sprzedaży, które osobiście dbają o interesy naszych klientów i rozwijają nowe relacje z nimi.

 

Czy równie duże znaczenie ma obecnie marketing?

F.F.: Oczywiście; osiągnięcie najwyższego poziomu zadowolenia klienta i zagwarantowanie go na stałe należy do naszych podstawowych zadań. Skupiamy się na tym, aby zapewnić naszym klientom perfekcyjne połączenie różnorodności, jakości produktu, szybkości dostaw, obsługi i najlepszej ceny. Oznacza to, że wsparcie, promocja i sprzedaż są jeszcze ważniejsze niż w przeszłości. Jednym z konkretnych zadań będzie zapewnienie naszym obecnym klientom jeszcze bardziej indywidualnego i dostosowanego do ich potrzeb wsparcia. Oznacza to z jednej strony ukierunkowaną komunikację z klientem w oparciu o jego wymagania i potrzeby, a z drugiej -  ukierunkowane i skuteczne połączenie wszystkich kanałów komunikacji. W przyszłości do naszych klientów będą docierać dokładnie takie treści i kanały, jakie najbardziej im odpowiadają. Oznacza to ogromny wysiłek w wykorzystaniu współczesnej inteligencji danych i – oczywiście - poprawę naszej obecności w sieci.

 

Czy to oznacza, że print24 zyska nową twarz?

F.F.: Nie tylko print24, ale także Easyprint - nasz portal dedykowany mniejszym firmom i osobom prywatnym, które mogą z łatwością projektować różne produkty online dzięki nowym, wspaniałym szablonom do projektowania i naszemu całkowicie nowemu narzędziu FreeDesign. Również w tym przypadku przyjmujemy zupełnie nowe podejście i integrujemy nasz samodzielnie opracowany chatbot oparty na KI dla naszej zautomatyzowanej komunikacji z klientami.

 

To brzmi bardzo ambitnie!

F.F.: Wszyscy zdają sobie sprawę, że internet zmienił nasze życie w bardzo krótkim czasie. Każda firma musi mieć świadomość, że dalsza dynamika cyfryzacji wywróci do góry nogami podstawową koncepcję poprzedniej strategii korporacyjnej.

 

Dziękuję za rozmowę!

 

Rozmawiała Anna Naruszko

Artykuł sponsorowany

 

***

Unitedprint jest międzynarodową firmą e-commerce z niemieckimi korzeniami, działającą w sektorze mediów i druku. Jako jedna z wiodących firm poligraficznych w Europie, Unitedprint działa w 22 krajach. Ponad 1 milion klientów korzysta z jej ofert i wybiera spośród ponad pół miliarda kombinacji produktów i usług - takich jak ogólnoeuropejska dostawa w ciągu 24 godzin. Obroty Unitedprint w ciągu ostatnich kilku lat przekroczyły już 1 miliard euro. Firma jest konsekwentnie zaangażowana w koncepcję platformy i otwiera się na partnerstwo zarówno w produkcji, jak i w sprzedaży. „Z Web-to-Print łączymy fizyczny handel z cyfrową zmianą. Procesy e-commerce, IT i zarządzanie danymi są coraz częściej największym kapitałem naszej firmy. A co najlepsze, wszystko jest jeszcze w powijakach“ – mówi Wolfgang Lerchl, założyciel, jedyny właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej.
Więcej informacji na www.unitedprint.info/en

 

***

USS oferuje kompletne rozwiązania e-commerce i web-to-print shop dla druku i mediów. Niezależni partnerzy handlowi z własną produkcją i bez własnej produkcji mają ponad pół miliarda kombinacji produktów z własnym sklepem internetowym i sprzedają je w 22 krajach. W Unitedprint korzystają oni z doświadczenia i wydajności jednej z najbardziej utytułowanych firm poligraficznych w Europie. Dzięki szerokiemu i stale rosnącemu asortymentowi produktów i usług, niskim cenom, krótkim czasom dostaw, wysokiej jakości produktów oraz indywidualnej obsłudze operatorzy sklepów USS umożliwiają bezpośredni dostęp do globalnego wolumenu sprzedaży w wysokości 100 mld euro bez konieczności dokonywania własnych inwestycji - po prostu, bezpłatnie, za pomocą plug & play.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej www.unitedprintshopservices.com

 

***

Allaoui Graphic Machinery GmbH była odpowiedzialna za profesjonalny, sprawny i niezawodny zakup wszystkich offsetowych maszyn drukujących oraz wszystkich urządzeń z analogowego obszaru prepress i postpress w Unitedprint.com. Działający na skalę międzynarodową specjalista ds. maszyn graficznych z Aachen ma dostęp do globalnej sieci w ponad 70 krajach i dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz sprawdzonej wiedzy fachowej w tej dziedzinie był w stanie zrealizować tak duży projekt w sposób niezawodny. Zespół skupiony wokół Ammara Allaoui jest w stanie sprzedawać maszyny odpowiednim klientom z wysokim poziomem profesjonalizmu. „Nie każdy jest w stanie poradzić sobie z tak dużym pakietem zamówień. Nie wystarczy już tylko zdolność kredytowa. Niezbędne jest doświadczenie, aby sprzedawać maszyny w sposób ukierunkowany i obsługiwać cały proces w sposób zaplanowany i zestrukturyzowany” - mówi Ammar Allaoui. René Winkler, członek zarządu IT/Production/Logistics w Unitedprint dodaje: „Dzięki maszynom graficznym Allaoui mieliśmy u boku niezwykle kompetentnego, współpracującego i niezawodnego partnera w tym projekcie, który zawsze w pełni spełniał nasze wymagania.”
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.allaoui.de/en

Pobierz artykul w PDF: https://poligrafika.pl/wp-content/uploads/2019/09/p24_Interview.pdf

Aby uzyskać więcej informacji na temat oferty Unitedprint dla partnerów produkcyjnych i dystrybucyjnych, odwiedź stronę internetową: www.unitedprint.info/en