Debiut Atrium na targach RetailShow 2019
26 lis 2019 09:15

W dniach 20 i 21 listopada br. w warszawskim Centrum EXPO XXI miały miejsce Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Ta coroczna, największa impreza o charakterze b2b dla sektora retail w Polsce przyciąga ponad 200 wystawców z Polski i ze świata. Prezentują oni współczesne rozwiązania z zakresu m.in. projektowania sklepów, mebli i wyposażenia, systemów logistycznych i sprzedażowych oraz wielu innych.

„Atrium Centrum Ploterowe w tym roku zadebiutowało na targach RetailShow. Użytkownicy naszych drukarek wielkoformatowych od lat świadczą usługi dla tej branży. Podczas targów chcieliśmy zaprezentować kilka nowych możliwości i fakt, że sklepy czy inne punkty sprzedaży same mogą takie grafiki wykonywać z użyciem naszego sprzętu - mówi Paweł Stania z działu marketingu Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora drukarek i ploterów takich marek jak Mutoh, EFI czy Summa. - Na targach zaprezentowaliśmy rolowe, wielkoformatowe drukarki inkjetowe, które dla tej branży znajdują szerokie zastosowanie w postaci naklejek promocyjnych, cenówek, aplikacji na witrynach, podwieszanych transparentów, oklejonych mebli sklepowych itd.”

Plotery Mutoh ValueJet serii X to następcy drukarek eko- i mildsolwentowych z uwagi na nowoczesny atrament żywiczny UMS. Posiadają one europejski certyfikat ekologiczny EUROFINS Indoor Air Comfort. Oznacza to, że atrament przeszedł z pozytywnym wynikiem testy w komorze zamkniętej pod kątem emisji szkodliwych związków chemicznych. Pozytywny wynik testów potwierdza, iż poziom tych związków nie przekroczył norm określonych w przepisach niemieckich, belgijskich, francuskich, a zatem wydruki z drukarek Mutoh ValueJet X można stosować w miejscach użyteczności publicznej takich jak: sklepy, galerie handlowe, szpitale, przedszkola, szkoły, urzędy czy też mieszkania.

„Zwracamy naszym klientom uwagę, aby świadomie wybierali atramenty, których używają w codziennej pracy z ploterem wielkoformatowym. W tym celu powinni sprawdzić u wybranego dostawcy atramentów certyfikaty potwierdzające klasyfikację i ekologiczność produktu.

Każda grafika prezentowana w miejscach sprzedaży i użyteczności publicznej powinna być drukowana ekologicznymi, czyli przyjaznymi dla zdrowia technologiami na równie przyjaznych, czyli niezawierających szkodliwych substancji materiałach. Takie rozwiązanie – drukarkę żywiczną Mutoh ValueJet serii X - zaprezentowaliśmy na targach RetailShow” - kontynuuje Paweł Stania.

Skład atramentów Mutoh UMS bazuje na żywicach. Szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi 83 proc. (z CMYK-a).

Do wyboru są różne szerokości ploterów ValueJet X:1,37; 1,62; a nawet 2,60 m, a prędkość maksymalna sięga od 15 do ponad 100 m2/h. Wszystkie posiadają technologie Mutoh Intelligent Interweaving (eliminującą paskowanie) i Mutoh DropMaster (kompensującą różne grubości materiałów).

Cechą odróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. ekorozwiązań na rynku jest niski (nawet kilkakrotnie niższy) pobór prądu.

„Drugą prezentowaną technologią cyfrowego druku były plotery LED-UV. Te tak zwane drukarki „gadżetowe”, np. zaprezentowany model Mutoh ValueJet 626UF, są w stanie zadrukować niemal każdy materiał: drewno, papiery, szkło, tworzywa, kamień, a nawet butelkę - mówi Stania. - Goście targowi z zainteresowaniem przyglądali się drewnianej skrzynce na jabłka, którą zadrukowaliśmy bezpośrednio właśnie w technologii LED-UV. Prezentowana na stoisku drukarka Mutoh ValueJet 626UF umożliwia zadruk bezpośredni przedmiotów o rozmiarze do 594x483 mm i 15 cm grubości.”

Mutoh ValueJet 626UF gwarantuje zadruk w jakości fotograficznej korzystając z 4 kolorów CMYK i dodatkowego koloru białego.

Szóstym „kolorem” na pokładzie jest lakier. Oprócz możliwości uszlachetniania wydruków na całej powierzchni lub separacji wybiórczej, umożliwi zastosowanie efektów specjalnych jak warstwa 3D – np. wyczuwalna pod palcem struktura słojów drewna czy szronu.

„Mutoh ValueJet 626UF dzięki swoim możliwościom trafia do firm reprezentujących różne branże. Są to agencje reklamowe znakujące gadżety (pendrive'y, długopisy, breloki), przedsiębiorstwa, które znalazły swoją niszę (np. oficjalny partner znakujący klocki LEGO czy producent akcesoriów dla gitarzystów), producenci trofeów sportowych (zadruk szklanych medali czy statuetek). Widzimy więc ogromny potencjał i możliwości także w branży artykułów retail, co zaprezentowaliśmy na targach. Tak naprawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia” - podsumowuje Paweł Stania.

Opracowano na podstawie informacji firmy Atrium