Nowy dyrektor sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią
16 gru 2019 11:19

Pavel Černý został nowym dyrektorem sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią. Jest specjalistą z 16-letnim doświadczeniem w branży profesjonalnych urządzeń drukujących, dołączył do czeskiej regionalnej centrali producenta. Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za sprzedaż rozwiązań cyfrowych maszyn do druku kolorowego AccurioJet KM-1 oraz systemów B2, oferowanych we współpracy z firmą MGI. Ma za zadanie pozyskanie nowych klientów, jak też współpracę z obecnymi – wsparcie ich w zakresie konsultacji dotyczących rozbudowy posiadanego środowiska maszyn drukujących i wdrażania najnowszych rozwiązań. Pavel Černý jest wysokiej klasy specjalistą w zakresie druku przemysłowego, który ostatnie 9 lat kariery zawodowej spędził w firmie HP Indigo.

Zdecydowałem się na zmianę stanowiska ze względu na chęć sprostania nowemu wyzwaniu – podkreśla Pavel Černý. – Jest to dla mnie okazja do zbudowania czegoś nowego we współpracy z moim bardzo silnym, efektywnym, pracującym z japońską precyzją zespołem. Naszym celem jest popularyzacja rozwiązania KM-1 i przyczynienie się do jego sukcesu na rynku. Zależy mi, aby produkty KM-1 i MGI były najczęściej wybierane przez klientów i stały się częścią ich transformacji do cyfrowego świata druku. Tym bardziej, że w 2020 roku oczekujemy wzrostu w tym obszarze, nawet o 15-20 proc. Polska jest liderem i widać rosnący popyt na urządzenia u producentów opakowań oraz w drukarniach cyfrowych.”

Transfer Pavla Černý do Konica Minolta to ugruntowanie pozycji japońskiej firmy na rynku i otwarcie na nowe trendy, zwłaszcza w zakresie cyfryzacji i unowocześniania procesu drukowania. Konica Minolta od 2014 r. utrzymuje strategiczną współpracę z MGI - francuskim potentatem w zakresie druku i uszlachetnień. Współpraca zaowocowała technologią JETVARNISH 3DS – czyli miejscowego powlekania druku dodatkową powłoką lakieru UV.

Definiowanie kierunku dalszego rozwoju i wizji przyszłości to zdaniem nowego dyrektora sprzedaży Konica Minolta jedno z największych wyzwań, przed jakimi stają firmy poligraficzne w nadchodzącym roku. Pavel Černý uważa, że Konica Minolta jako firma prowadzi sprzedaż bezpośrednią, ale członkowie jego zespołu widzą się raczej w roli konsultantów niż sprzedawców produktów. „Finalnym efektem, który chcemy uzyskać, jest aby Konica Minolta była szanowanym partnerem w oczach rynku i naszych klientów” - mówi nowy dyrektor sprzedaży Konica Minolta na Europę Środkowo-Wschodnią.

Pavel Černý w latach 2003-2010 pracował na stanowisku senior sales manager w czeskiej spółce KBA-Grafitec. Od 2010 do 2019 r. w firmie HP Indigo sprawował funkcję najpierw dyrektora regionu Western CEE (Europa Centralna i Wschodnia), a następnie regional business managera Central Europe & Turkey. Od 3 czerwca br. pracował w Konica Minolta na stanowisku szefa sprzedaży w dziale druku przemysłowego B2, w którym odpowiadał za sprzedaż rozwiązań AccurioJet KM-1, MGI B2 oraz AccurioLabel 230.

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta