Xerox zwraca się do akcjonariuszy HP w sprawie przejęcia
20 gru 2019 10:38

Dyrektorzy firmy Xerox zwrócili się do akcjonariuszy firmy HP, aby poparli ofertę przejęcia przedsiębiorstwa przez Xerox, nawet jeśli zarząd HP nie odniósł się przychylnie do tej propozycji.

Projekt przejęcia skupia się na obniżeniu kosztów i osiągnięciu synergii sprzedażowych poprzez wykorzystanie bezpośrednich sił sprzedaży Xerox do sprzedaży produktów HP. Ponadto oferta zawiera 20 proc. zmniejszenie portfolio produktowego, dużą redukcję liczby zewnętrznych dostawców i 20 proc. redukcję zarządzanych towarów SKU.

Powtarzając metodologię stosowaną w firmie Xerox oraz dzięki ww. synergiom połączona firma miałaby uwolnić 2 mld USD, które zostałyby ponownie zainwestowane w rozwój produktów. Jak podaje firma Xerox, „jest to wizja przekonującego tworzenia wartości dostarczająca więcej, niż analitycy przewidują dla wariantu niezależnego biznesu HP.”

Prezentacja dla akcjonariuszy zawiera wykres pokazujący pokrywanie się działalności firm w obszarach produkcyjnych, którego całkowity rynek docelowy wynosi 95 mld USD - w tym druku na arkuszach w formacie B3, kolorowego druku atramentowego na papierze ciągłym i druku przemysłowego, a dokładniej druku 3D. W przypadku druku 3D Xerox jest dopiero na początku drogi, podczas gdy HP ma już ugruntowaną pozycję. Z kolei w zakresie druku kolorowego z roli HP jest znacznie silniejszy na rynku dzięki swoim maszynom z serii T w porównaniu z serią Trivor firmy Xerox - nie licząc nawet zakończenia działalności Xerox Impika we Francji. W cyfrowym druku arkuszowym Xerox dysponuje seriami lekkich maszyn produkcyjnych Iridesse i iGen, podczas gdy HP posiada rodzinę maszyn Indigo.

W swojej prezentacji Xerox zaznacza, że ​​istnieje szansa, aby sprzedać jego oprogramowania Freeflow i XMPie do napędzania 10 000 maszyn HP Indigo zainstalowanych na całym świecie. Firma twierdzi także, że ​​istnieje możliwość zaoferowania tej samej kombinacji dla 50 000 instalacji maszyn wielkoformatowych HP.

Według prezentacji Xerox nie wskazał zbieżności w zakresie produkcji opakowań i druku wielkoformatowego. Dział sprzedaży Xerox będzie mógł sprzedawać dla tych sektorów produkty HP w celu zwiększenia ogólnej sprzedaży.

Oczywistym przesłaniem odezwy jest to, że wysoce doświadczony zespół zarządzający Xerox miałby pokierować połączonym biznesem. Na razie HP nie udzieliła odpowiedzi w tej sprawie.

Na podstawie informacji portalu PrintBusiness opracowała AP