Strategiczny segment biznesu 
27 sty 2020 09:00

W październiku 2019 do zespołu Europapier Polska dołączył Paweł Tatala jako dyrektor sprzedaży i marketingu działu Visual Media, oferującego szeroki asortyment mediów do reklamy. 

Paweł Tatala legitymuje się bogatym, ponad 20-letnim doświadczeniem związanym z wprowadzaniem produktów i marek na rynek, a także ich aktywnym rozwojem i sprzedażą. Rozmawiamy o znaczeniu działu, którym kieruje, dla strategii całej firmy oraz o związanych z tym wyzwaniach.

 

Od października ub.r. pełni Pan funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu działu Visual Media. W komunikacie dotyczącym powołania Pana na to stanowisko prezes Europapier Polska określił ten dział jako strategiczny segment biznesu firmy. Co było powodem takiego jego usytuowania i jakie w związku z tym zadania stoją przed Panem? 

––––––––––

Paweł Tatala: Europapier Polska jako spółka należąca do koncernu Grupy Heinzel od samego początku działalności jest wiodącym graczem na rynku materiałów do druku wielkoformatowego w Polsce. Aktywnie obserwujemy i dostosowujemy portfolio materiałów do potrzeb i oczekiwań naszych klientów. Kluczowe znaczenie mają jakość oraz serwis oferowanych usług. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom ciągle usprawniamy wszystkie procesy, które pomagają nam w codziennej pracy z klientami.

Nasze 4 salony sprzedaży mediów visual w Bielsku Białej, Łodzi, Gdańsku i Warszawie posiadają własne magazyny, w których media do druku LFP są dostępne codziennie od poniedziałku do piątku od 8. do 16. Magazyn centralny Europapier Polska obsługuje zamówienia złożone do godziny 17-tej z dostawą dnia następnego. Nasi handlowcy to kompetentny zespół fachowców i doradców, specjalistów w branży.

Rozwój biznesu Visual Media w Polsce jest ściśle związany z dynamicznym rozwojem tego biznesu na wszystkich rynkach w Grupie Europapier. Dzięki temu możemy oferować klientom szerokie portfolio produktów z naszej europejskiej oferty na bardzo konkurencyjnych warunkach w stosunku do lokalnych dystrybutorów. 

 

Jakie produkty z oferty Visual Media cieszą się największym powodzeniem? Czy wśród odbiorców przeważają drukarnie wielkoformatowe i agencje reklamowe, czy też ich spektrum jest szersze?

––––––––––

P.T.: Nieprzerwanie od 1992 roku jesteśmy dumnym dystrybutorem marki Orafol i niewątpliwie produkty tego renomowanego producenta cieszą się największym zainteresowaniem. W roku 2020 planujemy poszerzenie oferty i dostępności materiałów, chcąc realizować każde, nawet najmniejsze zapytanie naszych klientów, zarówno największych drukarń wielkoformatowych, jak i agencji reklamowych. Nasza firma stawia w centrum uwagi zamówienia wszystkich klientów, dlatego jesteśmy najbardziej zorientowani na ich potrzeby w całej branży. 

 

W roku 2020 planowane było wdrożenie nowych produktów. Czy te plany zostaną urzeczywistnione? Jakiego rodzaju będą to produkty?

––––––––––

P.T.: Jesteśmy na etapie wprowadzania szeregu nowych produktów z gamy materiałów do druku metodą sublimacji oraz produktów specjalistycznych takich jak folie podłogowe czy magnetyczne. O nowościach będziemy informować na bieżąco za pomocą mediów branżowych, newslettera i poprzez social media.

 

Eksperci przewidują w br. wzrost w segmencie druku wielkoformatowego na tkaninach, do zastosowań zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz. Czy planujecie Państwo większy udział także w tym segmencie?

––––––––––

P.T.: Bezsprzecznie druk na tkaninach to najbardziej dynamicznie rozwijający się segment rynku LFP i nasza strategia rozwoju uwzględnia ten trend. Planujemy posiadanie w ofercie materiałów tekstylnych renomowanych i oferujących najwyższą jakość producentów z Europy oraz z Dalekiego Wschodu. Nasz plan zakłada stały, równomierny rozwój w tej dziedzinie, nieustannie poszerzany wiedzą merytoryczną i komplementarną ofertą materiałów. 

 

Z jakimi producentami współpracuje Visual Media? Czy ich grono jest stałe?

––––––––––

P.T.: Jesteśmy dumnym dystrybutorem wiodących marek w Europie. Jak wspomniałem, w naszej ofercie znajdują się folie marki Orafol, niekwestionowanego lidera w segmencie produktów folii samoprzylepnych. Nasz katalog obejmuje także produkty wielu innych producentów i dostawców papieru, tapet, canvasów oraz banerów i siatki mesh. Stale powiększamy grono naszych dostawców, wychodząc naprzeciw potrzebom rynku LFP.

 

Produkty Visual Media są dostępne m.in. w salonach sprzedaży w głównych miastach Polski; jak rozwija się sprzedaż w salonach? Czy planujecie Państwo zwiększenie – bądź ograniczenie – ich sieci?

––––––––––

P.T.: Cztery lokalizacje naszych salonów to oferta skierowana do klientów na południu Polski (Bielsko Biała), w Łodzi i Warszawie oraz w Trójmieście i okolicach. Na tym etapie skupiamy się na poszerzeniu oferty w istniejących salonach oraz zoptymalizowaniu procesów dostaw do klientów. Intensywnie obserwujemy i analizujemy sytuację na rynku i podążamy za oczekiwaniami w innych regionach Polski.

 

Jakie są plany na najbliższą przyszłość i jak wpisują się one w ogólną strategię Grupy Europapier? Jaka jest pozycja polskiego działu Visual Media na tle Europy Środkowej?

––––––––––

P.T.: Dział Visual Media Europapier Polska to lider w tym segmencie w całej Grupie Europapier. Mamy przyjemność pracować na najbardziej dynamicznym i wymagającym rynku w tej części Europy. Należy pamiętać, że jednocześnie jest to wielkie wyzwanie w implementacji wspólnej strategii rozwoju. Niemniej silna pozycja i wyniki spółki Europapier w Polsce pozwalają inwestować duży kapitał w dalszy rentowny rozwój biznesu Visual Media, co jest naszym priorytetem na lata 2020-2022 w ramach realizowanej strategii dywersyfikacji przychodów. Dodatkowo planujemy wzmożoną aktywność w obszarze działań marketingowych wspierających sprzedaż i ciekawych pomysłów związanych z kampaniami dla naszych klientów. To główne wyzwanie zarówno dla mnie, jak i całego zespołu.

 

Dziękuję za rozmowę.

www.europapier.pl

 

cript>