Packaging Innovations – nowy wymiar spotkań branżowych
28 sty 2020 13:06

Kilkanaście godzin warsztatów i prezentacji, dwie konferencje, wystawa unikatowych puszek WOŚP z ostatnich 22 lat czy innowacyjne rozwiązania, tj. druk światła. Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations, które odbędą się w dniach 1-2 kwietnia 2020 roku w EXPO XXI Warszawa, są przykładem na to, jak dynamicznie zmienia się branża targowa: zachowując swój specjalistyczny charakter łączy biznes z wiedzą.

Równie ważne jak stoiska targowe są szkolenia i warsztaty. Na targach Packaging Innovations organizowane są one przez dwa dni w dwóch strefach workShops. Największym zainteresowaniem cieszą się case studies z konkretnymi rozwiązaniami. Spotkania prowadzą cenieni specjaliści. Chętnie dzielą się wiedzą i po każdym wystąpieniu zachęcają do dyskusji. Targi poruszają najbardziej aktualne tematy. Podczas nadchodzącej edycji wysłuchamy m.in.: Konrada Nowakowskiego z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który odpowie na pytanie: czy papier jest synonimem ekologicznego opakowania? Podczas prezentacji Roberta Sieńko z firmy 3m projekt Sp. j. poznamy najlepsze przykłady materiałów POS z polskiego i europejskiego rynku. Pierwszego dnia ciekawie zapowiada się też Forum Przedsiębiorców Branży Opakowań.

Kilkanaście godzin warsztatów z ekspertami to nie wszystko. Podczas Packaging Innovations odbędą się aż dwie konferencje. Pierwszego dnia firma Etigraf Etykiety.pl zaprasza na LabelInnovations - spotkanie z ekspertami, które otwiera nowe perspektywy w świecie etykiet i opakowań. Drugiego dnia będzie można uczestniczyć w konferencji Packaging [R]evolutions organizowanej przez firmę Aniflex oraz Targi w Krakowie. Wśród omawianych tematów pojawią się te związane z najnowszymi osiągnięciami z zakresu projektowania i produkcji „ekologicznych” etykiet i opakowań. Podczas jednej z prezentacji zostanie przedstawione innowacyjne rozwiązanie niemieckiej firmy Inuru, która na opakowaniach i etykietach drukuje… światło.

W tym roku organizatorzy proponują też nowy podział stref tematycznych. Wszystko po to, aby jeszcze dokładniej skategoryzować ofertę wystawców i ułatwić zwiedzającym dotarcie do poszukiwanych produktów. Podczas nadchodzącej edycji do wyboru jest aż 10 stref: PACKAGING, COMPONENTS, LABELLING, PRINT FINISHING, POS&DISPLAYS, LOGISPACK, SERVICES, MACHINES, ECO i LUXPACK. Szczegóły na temat każdej z nich można poznać odwiedzając stronę www.packaginginnovations.pl

Firmy działające zgodnie z ideą circular economy zaprezentują swoją ofertę w Strefie ECO. Udział potwierdziła m.in. firma POLPAK Sp. z o.o. posiadająca szeroki asortyment opakowań kosmetycznych i zamknięć do opakowań wykonanych z PCR. „Granulat pochodzący z recyklingu może stanowić nawet 50 proc. składu tworzywa; dodając do tego regranulat z recyklingu wewnętrznego linii produkcyjnej, jesteśmy w stanie osiągnąć do 80 proc. składu produktu stanowiące tworzywo pochodzące z odzysku” – przekonują pracownicy firmy.

Od 9 lat w ramach Packaging Innovations odbywa się konkurs Strefa Studenta. To szansa dla młodych projektantów, a dla firm możliwość pozyskania pracowników. Zadanie konkursowe polega na zaprojektowaniu i wykonaniu prototypu opakowania, etykiety bądź spójnej koncepcji graficznej opakowania dla linii produktowej. Uczestnicy mają do wyboru 3 kategorie: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Zgłoszenia można przesyłać do 24 lutego.

Na targach nie zabraknie niespodzianek. Przez dwa dni będzie okazja obejrzenia wystawy kartonowych puszek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy z ostatnich 22 lat. Część z nich to unikatowe egzemplarze.

Wszystkich zainteresowanych produkcją, dystrybucją, zakupem, designem, projektowaniem opakowań organizator zaprasza do odwiedzenia targów Packaging Innovations. Wśród wystawców pojawią się najważniejsi producenci i dostawcy opakowań dla sektorów produkcyjnych takich jak: spożywczy, kosmetyczny, chemiczny, farmaceutyczny, alkoholowy, motoryzacyjny, elektroniczny czy odzieżowy. To okazja do nawiązania cennych, bezpośrednich kontaktów.

Rejestracja online umożliwia bezpłatny wstęp dla klientów biznesowych https://packaging2020.exposupport.pl/visitor/register?p=TwVVnvunQ2c=

Opracowano na podstawie informacji organizatora