Manroland pokaże nowy, większy model serii Evolution
26 maj 2020 09:23

Firma Manroland Sheetfed przygotowuje nową wersję maszyny z serii Evolution: Manroland 900 VLF. Urządzenie miało być główną atrakcją stoiska koncernu na tegorocznych – przełożonych na przyszły rok z powodu pandemii koronawirusa - targach drupa wraz z odświeżonymi wersjami Roland 700 Evolution w formacie B1, który również miał swoją premierę na drupie przed czterema laty.

Termin premiery nie mógł być lepszy. Manroland 900 Evolution trafia na rynek w chwili, gdy Heidelberg wycofuje się z produkcji maszyn dla tego sektora rynku i zaprzestaje wytwarzania modeli Speedmaster XL145 oraz XL 162.

Podstawą Manroland 900 Evolution jest technologia wykorzystana w maszynie B1; nowa maszyna będzie dostępna w rozmiarze V (1300 mm) oraz rozmiarze VI (1450 mm). „Jesteśmy naprawdę silni w tym sektorze rynku - mówi Peter Redmond, dyrektor zarządzający oddziału Manroland Sheetfed GB - i to naturalny kolejny krok w rozwoju linii produktowej, z wykorzystaniem technologii, która została sprawdzona na maszynie B1, a teraz trafia do większego formatu.”

Dokładna specyfikacja nowego produktu zostanie zaprezentowana w ciągu najbliższych kilku tygodni, w czasie, gdy miała się odbywać tegoroczna drupa. Producent nie uznał za sensowne oczekiwania z premierą 900 VLF do kwietnia przyszłego roku, czyli nowego terminu targów w Düsseldorfie.

Firma zamierza też zaprezentować dwa nowe dodatki do platformy Manroland 700 Evolution. Jednym z nich będzie model 700 Evolution Speed o większej prędkości drukowania (20 tys. ark./h), przeznaczony do realizacji zleceń wysokonakładowych. Kolejnym będzie maszyna 700 Evolution Lite w obniżonej cenie, będąca uproszczoną wersją modelu 700 Evolution Elite dla tych drukarzy, dla których liczy się szybki czas narządu, a którzy nie potrzebują równie wysokiego stopnia zaawansowania technicznego,

„To nowa strategia dla Manroland Sheetfed - przyznaje Redmond - która oznacza, że wychodzimy do użytkowników, dla których dotychczas byliśmy zbyt kosztowni.”

Zmiana podejścia jest dowodem na zaangażowanie Langley Holdings w rozwój marki, twierdzi Redmond. „To mocny sygnał dla rynku, że firma jest zarządzana na profesjonalnym poziomie. Naszą szansą jest dotarcie z nim do szerokiego grona odbiorców, nie tylko do naszej bazy klientów.”

Na podstawie informacji firmy Manroland opracował TK