Firma Taurus Group, organizator serii międzynarodowych targów odbywających się pod marką Labelexpo i Brand Print, potwierdziła decyzję o zmianie terminu w związku z pandemią koronawirusa kilku ze swych wystaw zaplanowanych na lata 2020 i 2021, które odbywają się w Indiach, Meksyku, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.
Decyzja dotyczy następujących imprez:
- Labelexpo Americas/Brand Print Americas w Rosemont (USA): przełożone z 15-17 września 2020 na 23-25 marca 2021 r.;
- Labelexpo Southeast Asia w Bangkoku (Tajlandia): przełożone z 10-12 września 2020 na 12-14 maja 2021 r.;
- Labelexpo India/Brand Print India w Greater Noida (Indie): przełożone z 29 października – 1 listopada 2020 r. na 2-5 grudnia 2020 r.;
- Labelexpo Mexico/Brand Print Mexico w Mexico City (Meksyk): przełożone z 23-25 czerwca 2021 r. na początek 2022 r.
W przypadku Labelexpo Americas/Brand Print Americas organizatorzy przygotują wirtualną konferencję, która odbędzie się w połowie września br., czyli w pierwotnym terminie imprezy. Umożliwi ona utrzymanie kontaktów branżowych w tym wyjątkowym czasie.
Lisa Milburn, dyrektor zarządzająca Labelexpo/Brand Print, powiedziała:
„Z uwagi na wpływ koronawirusa/COVID-19 zdecydowaliśmy się podjąć trudną decyzję o przełożeniu kilku naszych imprez poświęconych drukowi, które miały odbyć się w najbliższych 18 miesiącach w różnych częściach świata, dopóki zagrożenie związane z koronawirusem się nie zmniejszy. To wyjątkowe okoliczności, a decyzja jest rezultatem dogłębnego strategicznego przeglądu naszego całego portfolio oraz – równocześnie – obserwacji rozwoju sytuacji na świecie w ostatnich kilku miesiącach. Zdrowie i bezpieczeństwo wystawców, zwiedzających oraz organizatorów miało kluczowe znaczenie w tym procesie, a my braliśmy pod uwagę wskazówki wszystkich naszych lokalnych partnerów, centrów wystawowych, organów służby zdrowia, a także wsłuchaliśmy się w reakcje wystawców.
Przy ustalaniu nowych terminów poszczególnych wystaw wzięliśmy pod uwagę potrzeby i położenie geograficzne szerokiego portfolio imprez, ich dwuletni cykl, pozycję w całym cyklu wystaw oraz dostępność miejsc, w których się one odbywają. Przeniesienie terminu Labelexpo w Azji Południowo-Wschodniej pozwoli nam również powrócić do normalnego cyklu wystaw od 2022 roku. Jak zwykle w przypadku wszystkich naszych imprez zależy nam na zapewnieniu najwyższej jakości i bezpieczeństwa, których branża oczekuje od Labelexpo i Brand Print – gdy tylko powrócą – w jeszcze większym stopniu.”
Labelexpo South China/Brand Print South China mają odbyć się w przewidzianym wcześniej terminie, w dniach 8-10 grudnia 2020 r.
Milburn dodała: „Będziemy blisko współpracować z centrami wystawowymi oraz z kolegami w Chinach, by zagwarantować wszelkie niezbędne środki ochrony zdrowia i bezpieczeństwa jako warunki udanych tegorocznych imprez.
Dziękujemy wszystkim wystawcom oraz partnerom Labelexpo i Brand Print za ich zrozumienie w tym trudnym okresie i liczymy na współpracę z nimi przy imprezach odbywających w nowych terminach. Labelexpo i Brand Print odegrają kluczową rolę w przyspieszeniu ekonomicznej odbudowy sektorów druku etykiet i opakowań oraz druku produktów markowych, jak również ich łańcuchów dostaw na całym świecie. Zachęcam wszystkich do wykorzystania okazji i wsparcia planów naszej branży na przyszłość.”
Na podstawie informacji Taurus Group opracował TK