Drupa online jeszcze w tym roku
1 cze 2020 09:28

Organizator targów drupa, Messe Dusseldorf planuje organizację wirtualnej imprezy, która odbędzie się w czwartym kwartale tego roku, czyli kilka miesięcy przed docelowymi targami, przełożonymi na kwiecień 2021.

Spodziewana liczba wystawców targów drupa 2021 będzie mniejsza w związku z rezygnacją dwóch ważnych firm - Xerox i Bobst. Xerox odnotował znaczne spadki i zamyka niektóre biura na całym świecie. Przedstawiciele firmy podkreślają, że udział w targach wykracza poza strategię wprowadzania nowych produktów na rynek. Firma planuje reorganizację po zakończeniu współpracy z Fujifilm.

Nieobecność drugiego ważnego producenta – firmy Bobst może być odczuwana jeszcze dotkliwiej, zwłaszcza, że szwajcarski producent planował zwiększenie powierzchni wystawienniczej o 30 proc. w 2020 r. w porównaniu z edycją 2016.  Skoncentrowany na druku opakowań Bobst nie został dotkliwie dotknięty kryzysem, choć wiele projektów inwestycyjnych jest wstrzymanych. Rezygnacja z udziału w targach to część nowej strategii zakładającej koncentrację na kontaktach zdalnych i pracy w rozwijanych obecnie „centrach kompetencji”. Zmiana strategii ma pozwolić między innymi na bardziej efektywne, pogłębione rozmowy, testowanie nowych koncepcji, zmniejszenie wpływu na środowisko i digitalizację pracy. Szwajcarski producent  zrezygnował także z uczestnictwa w targach interpack, które również zostały przesunięte na 2021 rok, oraz w przyszłorocznych targach Labelexpo. 

Ideą cyfrowej edycji drupy jest umożliwienie „licznym wystawcom zaprezentowania się online, przygotowania do wiodących na świecie targów technologii drukowania” – wyjaśniają przedstawiciele Messe. Rozważane są również propozycje uruchomienia programu Drupa Cube w wersji online. Informacja ta pojawiła się w oświadczeniach Wernera Dornscheidta, prezesa Messe Dusseldorf, który przechodzi na emeryturę pod koniec tego miesiąca. „Oprócz dalszego rozwoju treści nadal poszerzamy możliwości prezentacji cyfrowej oferowanej naszym klientom” – podkreśla Dornscheidt i dodaje: „Stale rozwijamy ofertę, aby propozycje były jeszcze bardziej atrakcyjne i przyjazne dla użytkowników.”

Messe Dusseldorf dysponuje środkami na pokonanie skutków pandemii dzięki 28 proc. wzrostowi przychodów grupy (w tym przychodów pochodzących z zagranicznych wystaw) osiągniętemu w 2019 r. i wynoszącemu 378,5 mln EUR (294 mln EUR) oraz ponaddwukrotnemu wzrostowi zysków - 56,6 mln EUR (24,3 mln EUR). Część środków zostanie przeznaczona na rozwój witryny internetowej. Nowa hala 1 jest już gotowa i czeka na ekspozycję firmy Heidelberg. Do czasu otwarcia wystawy w przyszłym roku prace nad południowym wejściem, w tym bramą transportową z dachem na wysokości 20 metrów, zostaną zakończone.

Na podstawie Print Business opracowała BZ

 

 

 

 

error: Kopiowanie zabronione!