hubergroup wprowadza zmiany w firmowej strukturze
17 lip 2020 07:26

Globalny producent farb drukarskich, firma hubergroup zdecydowała się na wprowadzenie strukturalnych zmian. W natychmiastowym trybie produkcja i marketing surowców do produkcji farb i lakierów zostaną przeniesione do Działu Chemikaliów (Chemicals Division). Producent chemii drukarskiej skoncentruje się na substancjach takich jak żywice poliuretanowe oraz oligomery UV. Decyzja przedsiębiorstwa o bardzo rozbudowanym portfolio produktowym jest podyktowana oczekiwaniami sektora druku i opakowań, branży farb i lakierów oraz firm chemicznych. Dywersyfikacja i podział hubergroup na dwa oddziały – Rozwiązań do Druku (Print Solutions) oraz Chemikaliów – to decyzja o charakterze strategicznym i ma na celu udostępnienie wiedzy technicznej szerszej gamie klientów.

Taner Bicer, prezes oddziału Chemikaliów w hubergroup, komentuje jego powstanie: „Cieszę się, że wykonaliśmy ten krok. Jako producent farb do druku z ponad 255-letnią historią wiemy, co jest istotne w produkcji farb drukarskich oraz koniecznych surowców. Chcemy nie tylko wykorzystywać tę wiedzę przy wytwarzaniu naszych własnych produktów, ale również z przyjemnością się nią dzielić.”

Producent surowców, który posiada moce produkcyjne na poziomie 250 kiloton rocznie, wytwarza przede wszystkim żywice poliuretanowe, oligomery UV, rozmaite poliestry, kolorowe pigmenty oraz barwniki, jak również środki pomocnicze w swych własnych zakładach w Indiach. W najbliższych latach ich oferta ma być stopniowo rozszerzana. Działania badawczo-rozwojowe firmy są prowadzone w Indiach i Europie. Rozbudowana globalna sieć powiązań hubergroup umożliwi Działowi Chemikaliów utrzymanie zdecentralizowanej, blisko współpracującej z klientami struktury sprzedaży i serwisu.

Heiner Klokkers, dyrektor generalny hubergroup, dodaje: „Dywersyfikacja to ważny i właściwy sygnał zarówno z punktu widzenia wewnętrznej struktury pracowniczej, jak i rynków zewnętrznych. Oczekujemy, że Dział Chemikaliów wniesie istotny wkład w rozwój firmy w perspektywie krótko- i średnioterminowej. W efekcie stanowić będzie – wspólnie z Działem Rozwiązań do Druku - ważny filar w naszym długoterminowym strategicznym pozycjonowaniu rynkowym”.

Na podstawie informacji hubergroup opracował TK