Znacznie więcej niż czytelna informacja
20 sie 2020 08:01

Drukowane oznakowania produktów znane były od dekad, ale odkąd w sklepach pojawiły się czytniki kodów kreskowych wspomagające automatyzację, rozpoczęła się – i do dziś trwa – „złota era” etykiet. Na początku były one drukowane tylko w wysokich nakładach, sporadycznie także na drukarkach igłowych. Jednak to rozwój atramentowego druku cyfrowego przez firmę Epson pozwolił na stworzenie niewielkich, a wydajnych urządzeń pozwalających na błyskawiczny druk krótkich, zindywidualizowanych serii kolorowych etykiet w przystępnej cenie.

Nowoczesność to... indywidualizm

We wszystkich drukarkach etykiet z rodziny Epson ColorWorks znajdziemy sprawdzone w rozwiązaniach wielkoformatowych głowice Precision Core, od podstaw opracowane i wdrożone przez firmę Epson. Wykorzystują one technologię piezoelektryczną, eliminującą podgrzewanie tuszu w głowicy urządzenia, dlatego – inaczej niż w technologii konkurencyjnej – moduły te nie są kolejnym elementem eksploatacyjnym, ale „sercem” sprzętu, którego żywotność przewidziana jest na cały okres życia produktu. Dodatkowo wysoka jakość (rozdzielczość 1200×1200 dpi) i trwałość wynikająca ze stosowania tuszów pigmentowych (poza świetną jakością zapewniają też odporność na wilgoć oraz promienie UV) pozwalają im skutecznie konkurować z etykietami drukowanymi w wysokich nakładach. 

ColorWorks umożliwiają tworzenie niemal „od ręki” krótkich serii czy nawet pojedynczych kolorowych etykiet i oznaczeń bezpośrednio w sklepie lub w siedzibie firmy. Poza możliwością błyskawicznego reagowania na sytuację, atramentowy druk cyfrowy zapewnia też świetną jakość i trwałość kolorów. Dzięki temu zindywidualizowane oznaczenie produktu staje się dodatkowym, skutecznym czynnikiem skłaniającym do zakupów, bo… klient kupuje oczami.

Etykiety nie tylko na półkach sklepowych 

Warto zaznaczyć, że poza sprzedażą etykiety są dziś coraz częściej wykorzystywane także w innych branżach. Wymienić tu warto choćby: ochronę zdrowia, logistykę, catering, hotelarstwo i eventy, sektor chemiczny czy linie produkcyjno-sortownicze pracujące w trybie „wydrukuj i naklej”. 

I tak w sektorze medycznym szybki nadruk oznaczeń sprawdza się m.in. w postaci opasek identyfikujących pacjentów, nadruki stosowane są w systemach kolejkowych oraz w pracy laboratoryjnej. Coraz głośniej mówi się o wdrożeniu sprawdzonej na Zachodzie metody personalizacji recept i etykiet medykamentów wydawanych w aptece. Taki identyfikator lekarstw zawiera nie tylko dane, ale również swoim kolorem jednoznacznie identyfikuje klasę leku (antybiotyk, suplement itp.) oraz zawiera wskazania co do indywidualnego dawkowania. Podobnie w cateringu obowiązujące przepisy nakazują na każdym produkcie wyróżnienie alergenów – obecnie przez ich czytelne wyróżnienie w tekście, jednak już wkrótce obowiązkowa będzie także sygnalizacja poprzez ich oznaczanie przypisanym kolorem. Przykłady można mnożyć, ale jedno jest pewne: spersonalizowany druk w kolorze jest dziś bardzo przydatny, zaś lada dzień stanie się koniecznością. 

Drukowanie, obcinanie, odklejanie… co najmniej przez 3 lata 

Na polskim rynku od lat świetnie sprawdzają się modele ColorWorks C3500 i C7500, do których kilka miesięcy temu dołączyły nowe urządzenia ColorWorks C6000Ae/Pe (o szerokości 4”) oraz większe – 8-calowe ColorWorks C6500Ae/Pe. Doskonale wypełniają one lukę pomiędzy rozwiązaniami najtańszymi o niewielkich prędkościach a kosztowną ofertą typowo produkcyjną. Ich wyróżnikiem jest wbudowana gilotyna lub separator/odklejak, który wstępnie oddziela od podłoża wydrukowaną etykietę i wysuwa gotową do przyklejenia, czekając z wydrukiem kolejnej na jej odebranie. Ta funkcja radykalnie zwiększa szybkość i ergonomię pracy wszędzie tam, gdzie liczy się czas. 

Istotną przewagą dla klienta jest również oszczędność, wynikająca nie tylko z samej ekonomii druku, ale także wysokich prędkości pracy, zmniejszenia przestojów, prostoty obsługi oraz integracji z systemami produkcji i druku – nowe ColorWorksy obsługują praktycznie wszystkie spotykane na rynku standardy.

Warto też skorzystać z trwającej do końca września promocji, pozwalającej nabywcom dowolnego nowego modelu ColorWorks bezpłatnie wydłużyć standardowy roczny okres gwarancyjny o dodatkowe 24 miesiące.

 

Więcej informacji: www.epson.pl/colorworks 

Kontakt: grzegorz.moch@epson.pl 

Artykuł sponsorowany