Kolejne firmy wycofują się z drupy
1 paź 2020 13:45

W związku z ciągłą niepewnością wynikającą z trwającej pandemii firma Ricoh Europe podjęła decyzję o wycofaniu się z targów drupa 2021. Producent zamierza skupić się na rozwijaniu skutecznej komunikacji z klientami za pośrednictwem kanałów wirtualnych.

„Ricoh zawsze wysoko cenił możliwości, jakie przyniosła drupa. Jednak podjęliśmy trudną decyzję o wycofaniu się, ponieważ zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie naszych klientów, partnerów i pracowników są naszym priorytetem”.

Również firma Konica Minolta ogłosiła swoją decyzję o wycofaniu się z udziału w targach drupa 2021, aby podążać ścieżką nowych – cyfrowych lub hybrydowych - formatów współpracy z klientami, dostosowanych do ich potrzeb.

„Nadal bardzo wierzymy w siłę osobistych relacji i oczywiście w siłę naocznego poznania możliwości naszych rozwiązań – powiedział Toshitaka Uemura, dyrektor wykonawczy, prezes działu Professional Print, Konica Minolta Inc. -  Oceniamy potencjalne połączenia koncepcji wirtualnych i rzeczywistych. Naszym najwyższym priorytetem jest zawsze dbanie o to, aby nasi klienci, współpracownicy i wszystkie ich rodziny pozostali bezpieczni i zdrowi. Podczas gdy pandemia COVID-19 nadal destabilizuje światową gospodarkę, podjęliśmy decyzję o wycofaniu naszej fizycznej obecności z targów drupa 2021.”

Kolejny wielki nieobecny na przyszłorocznych targach drupa to firma Canon. Tłumaczy ona swoją rezygnację także przede wszystkim względami zdrowotnymi. Mark Lawn, dyrektor ds. komunikacji Canon Europe, tak komentuje na portalu LinkedIn: „drupa była zawsze ważną datą w kalendarzu i pozwalała nam w pełni prezentować ofertę Canon. (…) Nasze plany w 2020 roku zostały jednak poważnie zmienione. Byliśmy zmuszeni zweryfikować nasze projekty, przeorganizować priorytety sprzedażowe; musieliśmy też zadać sobie pytanie, jak moglibyśmy komunikować się ze społecznością drukarską, kiedy spotkania twarzą w twarz są zagrożone.”

Mark Lawn zapewnia, że Canon nie przerwie komunikacji z klientami oraz zwiedzającymi i dodaje: „Z niecierpliwością oczekujemy propozycji drupy dotyczących jej wydarzeń wirtualnych.”

Decyzję o nieobecności w Dusseldorfie ogłosiła także organizacja The Postpress Alliance. Zrzesza ona takie firmy jak: Baumann Maschinenbau Solms, Bograma, H+H, Hohner, MBO Postpress Solutions, Perfecta i Wohlenberg.

Członkowie organizacji tłumaczą tę decyzję przede wszystkim troską o zdrowie pracowników, klientów i odwiedzających. Jednak wykładają też „kawę na ławę” stwierdzając, że uczestnictwo w targach oznacza spore ryzyko finansowe: „nie ma żadnej gwarancji, że udział będzie rentowny”. Powody to obowiązujące ostre reguły sanitarne, a także restrykcje dotyczące podróży międzynarodowych. „Taka sytuacja drastycznie ograniczy liczbę odwiedzających z całego świata i zmniejsza szanse na sukces w Dusseldorfie. Głęboka analiza przewidywanych kosztów i zysków pokazuje jasno, że bez obecności międzynarodowej publiczności model ekonomiczny drupy nie ma racji bytu.”

Opracowano na podstawie informacji firm