drupa 2021 bez firmy Konica Minolta  
8 paź 2020 11:13

Firma Konica Minolta ogłosiła swoją decyzję o wycofaniu się z udziału w targach drupa 2021, aby podążać ścieżką nowych – cyfrowych lub hybrydowych - formatów współpracy z klientami, dostosowanych do ich potrzeb.

„Nadal bardzo wierzymy w siłę osobistych relacji i oczywiście w siłę naocznego poznania możliwości naszych rozwiązań – powiedział Toshitaka Uemura, dyrektor wykonawczy, prezes działu Professional Print, Konica Minolta Inc. -  Oceniamy potencjalne połączenia koncepcji wirtualnych i rzeczywistych. Naszym najwyższym priorytetem jest zawsze dbanie o to, aby nasi klienci, współpracownicy i wszystkie ich rodziny pozostali bezpieczni i zdrowi. Podczas gdy pandemia COVID-19 nadal destabilizuje światową gospodarkę, podjęliśmy decyzję o wycofaniu naszej fizycznej obecności z targów drupa 2021.”

W związku z tym, że zaplanowana na czerwiec tego roku drupa została przełożona na rok kolejny, japońska firma musiała dostosować swoją komunikację z istniejącymi i potencjalnymi klientami do nowych warunków. Zaplanowano uruchomienie wirtualnych salonów wystawowych, które będą wyposażone w wiele funkcji umożliwiających interaktywną eksplorację różnorodnych ofert produktowych dla branży poligraficznej. W wielu lokalizacjach firma oferuje wirtualne pokazy na żywo, podczas których uczestnicy mogą zapoznać się z produktami i porozmawiać z ekspertami Konica Minolta. Oprócz salonów wystawowych innowacyjne produkty i rozwiązania będą udostępniane za pośrednictwem firmowej strony internetowej i portali społecznościowych Konica Minolta.

Oprócz produktów do druku cyfrowego Konica Minolta będzie również nadal oferować rozwiązania, które wspierają biznes klientów w tworzeniu bardziej wydajnych środowisk biznesowych poprzez automatyzację i oszczędzanie zasobów, a także będzie umożliwiać poprawę wydajności poprzez konwersję urządzeń z IoT i wizualizację danych sprzętowych. Kolejnym obszarem wsparcia będzie zarządzanie konserwacją sprzętu i drukowanie w środowisku zdalnym.

„Naszym nadrzędnym celem było i zawsze będzie pomaganie w kształtowaniu pomysłów dla naszych klientów w partnerskim podejściu - bez względu na to, czy twarzą w twarz, czy wirtualnie – dodał Toshitaka Uemura. - Jesteśmy przekonani, że druk jako medium komunikacji przetrwa nawet w obliczu dostrzeganych zagrożeń ze strony kanałów cyfrowych, mobilnych i wirtualnych. W rzeczywistości, pomimo pandemii i mniej przewidywalnego środowiska, w którym obecnie wszyscy żyjemy, druk kwitnie i znajduje nowe sposoby dostarczania wpływu i wartości, często obok tych innych kanałów medialnych. Będziemy nadal badać te nowe sposoby dostarczania wartości razem z naszymi klientami i jesteśmy podekscytowani tym, co nas czeka. Dzięki naszemu podejściu skoncentrowanemu na kliencie będziemy nadal proponować wartości i rozwiązania, aby w pełni wspierać działalność naszych klientów za pomocą naszych produktów do druku cyfrowego, w tym naszego światowej klasy oprogramowania i rozwiązań w zakresie workflow."

Opracowano na podstawie informacji firmy Konica Minolta

 

cript>